Jak poinformował na platformie założyciel firmy Boom Supersonic, samolot doświadczalny XB-1 przeszedł kolejne testy na pasie startowym. Na podstawie zdobytych doświadczeń inżynierowie wprowadzili w samolocie pewne ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa, a dzisiejsze testy na pasie startowym potwierdziły prawidłowe wprowadzenie modyfikacji przed nadchodzącym drugim lotem w historii tego samolotu. Samolot XB-1 jest prototypem, dzięki któremu twórcy przyszłego pasażerskiego Overture, zdobędą doświadczenia do budowy komercyjnego samolotu przyszłości.
Podczas pierwszego lotu systemy samolotu działały niemal bezbłędnie, a co najważniejsze, udało się po raz pierwszy w historii wylądować z systemem kamer wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną, zastępującym naturalne widzenie do przodu, pisze w mediach społecznościowych Blake Scholl.
"Właściwości pilotażowe — łatwość pilotażu i kontroli samolotu — to jedna z rzeczy, które najtrudniej przewidzieć precyzyjnie na ziemi i która stanowi największą niewiadomą podczas pierwszego lotu. XB-1 przekroczył nasze oczekiwania w zakresie pochylenia i odchylenia – i okazał się bardziej niestabilny niż oczekiwano przy przechyleniu." - mówi Scholl. - "XB-1 zawsze był wyposażony w cyfrowy system zwiększania stabilności dla pochylenia i odchylenia, a w razie potrzeby pozostawiliśmy miejsce na dodanie systemu przechyłu. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespół w rekordowym czasie zaprojektował system stabilizacji przechyłu i zainstalował go na samolocie."
Today XB-1 was back out on the runway for the first taxi since Flight One. We've made some safety upgrades to the aircraft based on learnings—and today's taxi successfully tested mods ahead of the upcoming Flight Two. More👇🧵 pic.twitter.com/TtIVrHaw8Q
— Blake Scholl 🛫 (@bscholl) June 25, 2024
Jak podkreśla Blake Scholl, podczas testu system stabilizacji przechyłu spisał się dobrze. - "Mamy jeszcze kilka testów regresyjnych do wykonania w hangarze, a potem z niecierpliwością czekamy na drugi lot ... w niezbyt odległej przyszłości."
Podczas drugiego lotu będzie testowane działanie amortyzatorów przechyłu w locie, a także po raz pierwszy zostanie schowane podwozie, co pozwoli rozpędzić XB-1 do wyższych prędkości.
Zanim zostanie osiągnięta prędkość naddźwiekowa, będzie potrzebne wykonanie od 10 do 15 lotów testowych.
Źródło informacji: Blake Scholl / X , redag. aviation24.pl