Airbus Corporate Jets opracowuje nowatorską aranżację kabiny pasażerskiej.

Airbus Corporate Jets opracowuje nowatorską  aranżację  kabiny pasażerskiej

Airbus Corporate Jets połączył swoją wiedzę o preferencjach klientów z nowym podejściem do aranżowania kabiny pasażerskiej, opracowując nową koncepcję kabiny dla samolotów z rodziny ACJ320neo. Projekt o nazwie Melody charakteryzuje się opływowymi liniami inspirowanymi naturą, na przykład górzystym horyzontem, szeroko rozlanymi rzekami, pustynnymi diunami. Linie te są widoczne zarówno w głównym korytarzu prowadzącym przez kabinę, jak i na zakrzywionych ścianach w poszczególnych strefach.

Nowa koncepcja skupia się również na stworzeniu bardziej atrakcyjnego otoczenia, które jest cichsze, a zarazem lepiej dostosowane do odtwarzania obrazu i dźwięku w warunkach „kina domowego”.

Choć każdy projektant kabiny ma własny styl, istnieją pewne ogólne zasady, których musi przestrzegać. Przede wszystkim musi wiedzieć, jak będzie używany odrzutowiec korporacyjny, a także rozumieć styl życia, gusta i preferencje klientów.

Szef działu kreatywno-koncepcyjnego Airbus Corporate Jets, Sylvain Mariat, z biegiem lat odbył z klientami wiele dyskusji – w hotelach, domach i biurach – aby poznać cenione przez nich wartości, takie jak relaks płynący z obcowania z naturą oraz ciche i komfortowe otoczenie.

Mariat połączył te wartości z przyszłościowym podejściem, aby stworzyć kabinę Melody dla nowych samolotów, takich jak ACJ320neo, którego dostawy rozpoczną się pod koniec 2018 roku.

Projekt korzysta też z nowych technologii, takich jak lekkie włókno węglowe w stołach i szafach oraz uproszczenie okablowania poprzez szersze wykorzystanie łączności Wi-Fi, dzięki czemu kabina jest lżejsza, co zwiększa zasięg samolotu.

Airbus dostarczył już ACJ319 z tymi technologiami, który – po dodaniu końcówek skrzydeł typu Sharklet – regularnie lata z Azji na zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych.

Ponad 180 odrzutowców korporacyjnych firmy Airbus jest używanych przez firmy, rządy i klientów indywidualnych na wszystkich kontynentach, łącznie z Antarktydą.
projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320

* * *

O samolotach korporacyjnych Airbusa

Airbus oferuje najszerszą i najnowocześniejszą gamę odrzutowców korporacyjnych na świecie. Klienci mają pełen wybór najszerszych i najbardziej przestronnych kabin. Jest to linia obejmująca pełen przekrój maszyn, od ACJ318 aż po dwupokładowego ACJ380. Dzięki temu klienci mogą wybrać odpowiedni poziom komfortu i rozmiary dopasowane do swoich potrzeb.

W skład rodziny wchodzą modele Airbus ACJ318, ACJ319 i ACJ320, których kabiny są najszersze i najwyższe ze wszystkich innych odrzutowców korporacyjnych – są mniej więcej dwa razy szersze niż tradycyjne samoloty biznesowe przy zachowaniu podobnej długości i rozpiętości skrzydeł.

Dzięki temu modele ACJ318, ACJ319 i ACJ320 oferują nowy standard, do którego aspirują klienci samolotów dyspozycyjnych, zarówno gdy kupują samolot po raz pierwszy, jak i wówczas gdy zastępują mniejsze maszyny samolotami Airbus. Oznacza to również, że pasażerowie mogą korzystać z niezrównanego komfortu i ilości przestrzeni podczas każdej podróży, a także z pełnej swobody poruszania się po pokładzie.

Samoloty ACJ mogą pomieścić na pokładzie od 19 do 50 pasażerów, a ich wnętrza mogą być proste lub wyrafinowane – w zależności od życzeń klienta. Dzięki temu samoloty ACJ318, ACJ319 i ACJ320 mogą pomieścić więcej pasażerów niż tradycyjne odrzutowce biznesowe, oferując przy tym znacznie większą wygodę. Dzięki temu są one idealne do przewożenia grup pracowników, dużych rodzin i delegacji rządowych.

A ponieważ samoloty ACJ318, ACJ319 i ACJ320 posiadają tak dużą przestrzeń, pasażerowie mogą spokojnie pracować po jednej stronie kabiny, podczas gdy ich towarzysze podróży spędzają wolny czas w jej innej części, co – inaczej niż w tradycyjnych samolotach biznesowych – pozwala każdemu optymalnie wykorzystać swój czas.

Modele ACJ318, ACJ319 i ACJ320 są samolotami o zasięgu międzykontynentalnym, co oznacza, że mogą przelecieć bez międzylądowania np. z Pekinu do Moskwy, z Dżuddy do Londynu, czy też z Paryża do Nowego Jorku czy Dubaju, a także w obrębie kontynentów bez przesiadek, a ich pasażerowie korzystać mogą z bezkonkurencyjnej wygody i przestrzeni.

Ponieważ wszystkie trzy odrzutowce wywodzą się bezpośrednio z nowoczesnej i popularnej rodziny liniowców A320, których około 7000 sztuk zostało jak dotąd zakupionych przez około 330 klientów i przewoźników, klienci korzystający z korporacyjnych odrzutowców Airbus zawsze będą w pobliżu którejś z tych maszyn, niezależnie od tego, w której części świata będą lecieć.

Ponadto, ponieważ ACJ318, ACJ319 i ACJ320 wzorowane są na samolotach, które latają wiele razy dziennie w trudnych warunkach, w jakich eksploatowane są samoloty pasażerskie, muszą być odpowiednio solidne i zapewniają niezawodność na poziomie 99,9 procent.

Klienci szukający sposobu na przewiezienie większej liczby pasażerów, niż mieszczą ACJ318, ACJ319 i ACJ320, mają do dyspozycji rodzinę samolotów szerokokadłubowych dla VIP-ów, zbudowaną na bazie pozostałych maszyn należących do nowoczesnej rodziny liniowców Airbus. W skład tej oferty wchodzą modele Airbus ACJ330, ACJA340, ACJ350 i ACJ380.

Oprócz większej liczby miejsc pasażerskich samoloty szerokokadłubowe Airbus oferują również możliwość wykonywania lotów bez przesiadek do dowolnego miejsca na świecie, co pozwala dyrektorom przedsiębiorstw, zamożnym osobom prywatnym oraz szefom rządów zaoszczędzić czas umożliwiając im bezpośrednie dotarcie do celu.

Wszystkie odrzutowce korporacyjne Airbus wywodzą się z nowoczesnej rodziny samolotów pasażerskich Airbus, co w połączeniu z ogromną bazą klientów na całym świecie sprawia, że stanowią one doskonałą inwestycję, która nie traci na wartości.

Nowoczesne samoloty biznesowe samolotów z rodziny Airbus ACJ oferują znacznie więcej funkcji w standardzie, w tym szereg takich, które oszczędzają czas i koszty.

Są to m.in. zoptymalizowane, wydajne aerodynamicznie konstrukcje; przyjazne dla pilotów, wspólne dla wszystkich samolotów Airbus kokpity; sterowanie typu fly-by-wire (które zmniejsza wagę samolotu, ogranicza serwisowanie i oferuje większą ochronę); lekkie materiały, takie jak włókna węglowe, a także scentralizowana konserwacja, oszczędzająca czas i koszty.

Wszystkie samoloty Airbus oferują ponadto automatyczne lądowanie kategorii 3B, dzięki czemu mogą dowieźć pasażerów do celu ich podróży, nawet jeśli inne samoloty muszą udać się gdzie indziej ze względu na niską widoczność.

Posiadają one ponadto bogatszą specyfikację, standardowo obejmującą wiele funkcji takich jak większa liczba elementów nawigacyjnych, oszczędzające paliwo winglety typu „wingtip fence” oraz lekkie hamulce węglowe obniżające wagę samolotu.

Klienci korzystający z korporacyjnych odrzutowców Airbus odnoszą korzyści nie tylko z racji potwierdzonej niezawodności maszyn szeroko eksploatowanych przez linie lotnicze. Mają także dostęp do globalnej sieci doradztwa technicznego, części zamiennych i szkoleń, obsługującej tysiące samolotów i ponad 440 klientów oraz przewoźników, jak również do spersonalizowanych usług w pełni dostosowanych do ich potrzeb.

Jak dotąd sprzedano ponad 170 korporacyjnych odrzutowców Airbus – ponad 110 maszyn ACJ318, ACJ319 i ACJ320, a do tego ok. 60 wersji szerokokadłubowych dla VIP-ów. Odrzutowce korporacyjne Airbus latają na wszystkich kontynentach, łącznie z Antarktydą.

Samoloty Airbus są montowane w Chinach, Francji i Niemczech z części wytwarzanych w krajach na całym świecie. Pozwala to wykorzystać wszystko to, co firmy z branży lotniczej mają najlepszego do zaoferowania w zakresie konstrukcji samolotów.

Utrzymują one pozycję lidera pod względem nowoczesności, wyznaczając nowe standardy komfortu pasażerów i wydajności, a także odgrywają kluczową rolę w zakresie podnoszenia poziomu wygody dla pasażerów.

Źródło: Airbus

Najczęściej czytane

Lis 28, 2018
Był październik 1980 roku, kiedy dyrekcja zakładów PZL Świdnik ...
Lis 15, 2018
Naukowcy z Uniwersytetu w La Coruñi pracują nad projektem STRATOFLY, ...
Lis 20, 2018
Szerokokadłubowy Boeing 767 w wersji cargo pozyskany przez polską ...
Lis 19, 2018
Artykuł ten jest kontynuacją artykułu z października 2018 roku, i ...
Paź 14, 2018
Za nami już 9. edycja słynnej Nocy w Instytucie Lotnictwa. Ponieważ w ...
Paź 23, 2018
„No to lecimy!” to projekt skierowany do każdego, począwszy od tylko ...
Paź 18, 2018
Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej powołał z dniem 19 ...
Paź 19, 2018
Mieliśmy już różne zastosowania silników samolotowych oraz ich ...
Paź 04, 2018
W dniu 7 lipca 2017 roku wieczorem na lotnisku w San Francisco miał ...
Paź 01, 2018
Uroczyste rozpoczęcie Roku Akademickiego 2018/2019 odbędzie się 4 ...
Wrz 28, 2018
MUZEUM 303 przygotowało niespodziankę - specjalnie dla fanów Nocy ...
Paź 04, 2018
Śmigłowiec H225M, użytkowany w liczbie 88 egzemplarzy przez 6 krajów ...

Nasze wywiady

Lis 28, 2018
Był październik 1980 roku, kiedy dyrekcja zakładów PZL Świdnik ...
Paź 14, 2018
Za nami już 9. edycja słynnej Nocy w Instytucie Lotnictwa. Ponieważ w ...
Wrz 06, 2018
Małgorzata Nowotnik i Marian Nowotnik to lotnicze małżeństwo, które ...
Lip 16, 2018
Jako patron medialny Air Show w Radomiu mamy zaszczyt pokazać, jako ...
Kwi 23, 2018
Postanowiliśmy to sprawdzić składając wizytę z symulatorze Boeinga ...
Lut 04, 2018
Wczoraj w Hotelu Aiport Okęcie odbyła się impreza Open Day Cumulusy ...
Paź 11, 2017
Siedemnastoletnia Maja Kuczyńska w krótkim czasie zachwyciła świat ...
Wrz 12, 2017
W sobotę 9 września ekipa portalu Aviation24.pl odwiedziła urocze ...
Wrz 05, 2017
W imieniu firmy Eurofighter Jagdflugzeug GmbH i jej firm ...

Kalendarium Wikipedii

Dzisiaj jest: 12 Grudnia 2018    |    Wydarzyło się: 1968 – 51 osób zginęło w katastrofie samolotu Boeing 707 linii lotniczych Pan Am koło stolicy Wenezueli Caracas. 1985 – Samolot czarterowy Douglas DC-8 linii lotniczych Arrow Air, lecący z Kairu do Fort Campbell (Kentucky), rozbił się krótko po starcie po międzylądowaniu w Gander (wschodnia Kanada). Zginęło 256 osób, w tym 248 amerykańskich żołnierzy ze 101. Dywizji Powietrznodesantowej. 1986 – 70 osób zginęło w katastrofie radzieckiego samolotu Tu-134A w Berlinie Wschodnim. 2012 – Korea Północna umieściła na orbicie okołoziemskiej swego pierwszego sztucznego satelitę Kwangmyŏngsŏng-3B. 1902 – Urodził się Adam Dziurzyński, polski pilot szybowcowy (zm. 1991). 1964 - Urodził się Kenneth Ham, amerykański inżynier, pilot wojskowy, astronauta. 1956 - Zmarł Franciszek Antoni Wiza, polski porucznik pilot (ur. 1916). 1963 - Zmarł Józef Zając, polski generał dywizji pilot (ur. 1891). 1966 - Zmarł Stanisław Skrzydlewski, polski pilot szybowcowy (ur. 1927).

Lotnicza książka

Lis 14, 2018
Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie zaprasza na oblot książki pt. ...
Lis 03, 2018
Wiedza o tym, że zaatakowana 1 września 1939 roku Rzeczpospolita ...
Sie 22, 2018
Pasjonująca historia polskich pilotów, których odwaga i męstwo ...
Cze 08, 2018
Książka, która zdaniem Mariusza Szczygła warta jest złamania siódmego ...
Cze 06, 2018
Karaś, Junak, Iskra, Bies, wreszcie i Orlik. Pasjonaci aeronautyki ...
Mar 17, 2018
Zastanawialiście się kiedyś, jaki zapach ma przestrzeń kosmiczna? A ...
Mar 01, 2018
Kilka miesięcy temu nakładem poznańskiego wydawnictwa DYGRESJE ...
Lut 19, 2018
Był rok 1982. Od czterech lat byłem pracownikiem ZRLiLK. Ten akurat ...
Kwi 20, 2017
„Spójrz na to drzewo. Ponieważ je widzę, mogę do niego dojść. Tak ...

Nasze Video

Sie 15, 2018
Dzisiaj na warszawskim niebie zobaczyliśmy: śmigłowce Mi-2 , ...
Mar 23, 2018
Dzisiaj dokładnie o godzinie 8:55 czasu lokalnego na warszawskim ...
Sie 15, 2017
W tym roku postanowiliśmy zmienić miejscówkę i nakręcić przelot ...
Maj 19, 2017
Pod koniec kwietnia dzieci z jednej z warszawskich szkół podstawowych ...
Maj 17, 2017
Od jutra rusza sprzedaż biletów na musical "Piloci", a już dziś ...
Gru 15, 2016
Niedługo minie rok od wprowadzenia na rynek aplikacji Droneradar, ...
Top