fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Zaawansowany system wizji rozszerzonej rzeczywistości służący do startu i lądowania Overture - Foto: Boom Supersonic
Zaawansowany system wizji rozszerzonej rzeczywistości służący do startu i lądowania Overture - Foto: Boom Supersonic

Boom zaprezentował zupełnie nowy kokpit lotniczy i poinformował o zaawansowanych pracach nad silnikiem Symphony na Międzynarodowych Targach Lotniczych w Farnborough.

Boom zaprezentował zupełnie nowy kokpit lotniczy dla Overture, zaprojektowany z myślą o pilotach, którzy stawiają bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Następna generacja kokpitu opiera się na latach doświadczeń w zakresie bezpieczeństwa lotniczego i jest wynikiem obszernych opinii od pilotów linii lotniczych, biznesowych i wojskowych.

Boom wykazał również szybki postęp w budowie silnika Symphony, z trwającymi testami i pierwszym pełnowymiarowym rdzeniem silnika, który ma zostać użyty w testach w ciągu zaledwie 18 miesięcy. Ponadto Boom ogłosił swój pełny plan produkcyjny dla Symphony, rozszerzając współpracę ze StandardAero o montaż silnika i testowanie w ich zakładzie w San Antonio w Teksasie.

Boom kontynuuje współpracę z liniami lotniczymi i najlepszymi dostawcami branżowymi, ogłaszając, że ATI dołączyło do programu Symphony, a Universal Avionics dołącza do Honeywell w celu wsparcia zaprojektowania i budowy kokpitu Overture. Boom współpracował również z BAE Systems w celu zintegrowania Active Control Sidesticks z symulatorem kokpitu Overture zaprezentowanym na Farnborough International Airshow.

Z interesujących rozwiązań w kokpicie Overture na uwagę zasługuje zaawansowany system wizji rozszerzonej rzeczywistości służący do startu i lądowania, eliminujący potrzebę stosowania opadającego nosa jak w samolocie w Concorde. Piloci mogą bezpiecznie lądować, korzystając z widoku autoland lub rozszerzonej rzeczywistości dostarczanego na urządzeniu noszonym na głowie i na głównym wyświetlaczu lotu pilota.

Podczas startu i lądowania piloci Overture będą korzystać z urządzenia SkyLens II firmy Universal Avionics , które integruje wiele widoków kamer (wizja syntetyczna i naturalna) z kluczowymi danymi lotu, aby zapewnić scentralizowany widok wszystkich niezbędnych informacji. Łącząc wiele kamer i czujników, system wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, aby zwiększyć ostrość widzenia pilota w rzeczywistym środowisku, zapewniając lepszą świadomość sytuacyjną i bezpieczeństwo pasażerów.

Boom ogłosił również, że przyspieszył rozwój pełnowymiarowego rdzenia silnika, który będzie testowany pod koniec 2025 r. Testy przeprowadzone na rdzeniu silnika pozwolą na analizę wydajności sprężarki, komory spalania i sekcji turbiny. Zebrane dane pozwolą na dalsze udoskonalenie inżynierii i przyspieszenie produkcji w pełni certyfikowanego silnika. Po tym szybkim podejściu rozwojowym Boom spodziewa się zbudować i przetestować wiele iteracji przed certyfikacją ostatecznego produkcyjnego udoskonalonego silnika.

Firma Boom współpracuje z Florida Turbine Technologies (FTT), partnerem w zakresie projektowania silników, w celu przeprowadzenia testów laboratoryjnych i opracowania rdzenia silnika Symphony.

Źródło informacji: Boom Supersonic, redag. aviation24.pl

No comments

Leave your comment

In reply to Some User