Za sprawą złożenia wiążącego zamówienia na 33 samoloty, Korean Air stanie się nowym użytkownikiem odrzutowców z rodziny A350. Zamówienie obejmuje 27 maszyn w wersji A350-1000 i sześć w wersji A350-900.
Mając najdłuższy zasięg ze wszystkich samolotów pasażerskich, A350 będzie w stanie obsługiwać wszystkie obecne trasy międzykontynentalne południowokoreańskiego przewoźnika przy zmniejszeniu o 25% zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. Wyjątkowy zasięg A350 umożliwi przewoźnikowi także sprawdzenie możliwości uruchomienia nowych połączeń długodystansowych.
„Wyjątkowy zasięg, oszczędność paliwa i komfort podróży pasażerów sprawiają, że A350 doskonale pasuje do naszej globalnej siatki połączeń” – powiedział Jason Yoo, dyrektor ds. bezpieczeństwa i operacyjny oraz wiceprezes w Korean Air. „Jesteśmy pewni, że wprowadzenie A350 do naszej floty zwiększy efektywność operacyjną i zostanie świetnie przyjęte przez podróżujących z nami pasażerów”.
Benoit de Saint Exupéry, wiceprezes Airbusa ds. sprzedaży samolotów pasażerskich powiedział: „Zamówienie od Korean Air to kolejne ważne potwierdzenie pozycji A350 jako światowego lidera rynku odrzutowców dalekiego zasięgu. Linia lotnicza skorzysta z nowego poziomu rentowności, przy znacznie zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji gazów cieplarnianych. A350 będzie także idealną platformą dla przewoźnika, dzięki której jego usługi pokładowe osiągną nowy poziom. Dziękujemy Korean Air za nieustające zaufanie do Airbusa i jego produktów. Czekamy na pierwsze rejsy A350 w kultowych barwach przewoźnika”.
A350 to najnowocześniejsza rodzina maszyn szerokokadłubowych, mająca już ugruntowaną pozycję światowego lidera odrzutowców dalekiego zasięgu. Wywodzące się z niej samoloty pasażerskie mogą pokonać do 18 000 km bez międzylądowania. Napędzany najnowszej generacji silnikami firmy Rolls-Royce, płatowiec wykorzystuje w 70% zaawansowane materiały, takie jak kompozyty, tytan i nowoczesne stopy aluminium. Takie połączenie dało lżejszy i bardziej ekonomiczny w użytkowaniu samolot. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne skutkują średnim zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych o około 25% w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji o podobnej wielkości.
Źródło informacji: Airbus