fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Azul Linhas AĂ©reas zamawiają trzy dodatkowe A330neo - Foto: Airbus
Azul Linhas AĂ©reas zamawiają trzy dodatkowe A330neo - Foto: Airbus

Linie Azul złożyły wiążące zamówienie na trzy samoloty A330-900. Ich pozyskanie pozwoli przewoźnikowi na rozbudowę siatki połączeń międzynarodowych i uzupełnienie posiadanej floty A330neo do ośmiu egzemplarzy.

Cieszymy się, że zamówiliśmy trzy kolejne, nowej generacji samoloty szerokokadłubowe Airbusa. Potwierdza to naszą pozycję jako linii eksploatującej najnowocześniejszą flotę w regionie. 70 procent zdolności przewozowych Azul stanowią samoloty oszczędne i przyjazne dla środowiska, powiedział John Rodgerson, dyrektor generalny Azul.

Doceniamy decyzję kierownictwa Azul, która pokazuje dalekosiężną strategię firmy i dowodzi, że ekonomika i osiągi A330neo najbardziej przekonują klientów. A330neo będzie wspierać Azul w rozbudowie floty o nowoczesne samoloty odpowiedniej wielkości, wykorzystujące najnowsze technologie i zarazem rentowne. Ich użytkowanie przyczyni się do redukcji emisji CO2, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor Airbus International.

A330neo jest członkiem wiodącej rodziny samolotów szerokokadłubowych firmy Airbus, oferującej niższe koszty operacyjne i mniejszy wpływ na środowisko dzięki połączeniu technologii znanych już z samolotów A350 z bardzo oszczędnymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000. Wyposażony w kabinę Airspace, A330neo zapewnia pasażerom komfort podróży, dzięki przeprojektowanej strefie powitalnej, ulepszonemu oświetleniu, większym i nowoczesnym schowkom podsufitowym oraz nowym projektom okien i toalet.

Przedsiębiorstwo Azul Linhas Aereas zaczęło działalność w 2008 roku i od tego czasu siatka obsługiwanych przezeń portów lotniczych urosła do ponad 150. Samoloty Azul latają w samej Brazylii oraz do Stanów Zjednoczonych, Europy i państw Ameryki Południowej. Azul odebrał pierwszego na zachodniej półkuli A330neo w 2019 roku i użytkuje już 12 samolotów z rodziny A330. W nadchodzących tygodniach firma zacznie eksploatację czterech A350-900, które pozwolą jeszcze bardziej uatrakcyjnić siatkę połączeń oraz skorzystać z koncepcji ujednolicenia Airbusa.

W Ameryce Łacińskiej i na Karaibach Airbus sprzedał ponad 1150 samolotów. Księga zamówień niezrealizowanych opiewa na jeszcze ponad 500 maszyn. Obecnie regionalni przewoźnicy eksploatują ponad 700 Airbusów, co przekłada się na prawie 60-procentowy udział w lokalnym rynku samolotów pasażerskich. Od 1994 roku Airbus zdobywa około 70 procent regionalnych zamówień netto.

Źródło informacji: Airbus