fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Demontaż silnika MiG-17 - Źródło: Kadr z filmu umieszczonego w publikacji / Instagram / Fundacja Eskadra
Demontaż silnika MiG-17 - Źródło: Kadr z filmu umieszczonego w publikacji / Instagram / Fundacja Eskadra

Jeżeli jeszcze nie macie dość na polskim niebie odnowionych samolotów myśliwskich rodem z czasów PRL-u, takich jak Lim-2 (Mig-15bis) czy dwumiejscowego SBLim-2, to mamy dla Was rewelacyjną wiadomość! Trwają prace nad odnowieniem i przystosowaniem do lotów samolotu MiG-17 (Lim-5).

Tradycyjnie za całym projektem stoi Fundacja Eskadra. Mamy nadzieję, że już w przyszłym roku zobaczymy samolot podczas pokazów lotniczych, chociaż zdajemy sobie sprawę ze skomplikowanych i czasochłonnych prac, kosztów i niespodziewanych problemów, które mogą się podczas nich pojawić, Jednak trzymamy kciuki!

Przypomnijmy: sprowadzony myśliwiec, to zbudowany w 1958 roku MiG-17, który nosił barwy Sił Powietrznych Północnowietnamskich. Samolot został przywieziony do Polski z lotniska North Weald w Anglii na lotnisko Warszawa-Modlin na lawecie. Podczas renowacji samolot otrzyma oryginalne oznaczenia Polskich Sił Powietrznych, a po ukończeniu będzie jedynym w Europie zdatnym do lotu MiG-iem-17.

"Fundacja Eskadra ma zaszczyt objąć patronatem akcję przywracania i odbudowy kolejnej perełki polskiego lotnictwa wojskowego - Lim-5 wraca do kraju! Samolot został zakupiony przez FUBAR Aviation sp z o.o. … Przewidujemy, że proces weryfikacji, przebudowy i przekwalifikowania do kategorii specjalnej zajmie od 12 do 18 miesięcy. Zamierzamy zaprezentować 1211 w locie w sezonie wystawowym 2025." - poinformowała Fundacja w listopadzie zeszłego roku.

Źródło informacji: Fundacja Eskadra / redag. Aviation24.pl

No comments

Leave your comment

In reply to Some User