fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache - Foto: Boeing
Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache - Foto: Boeing

Najnowsza wersja śmigłowca AH-64E Apache z powodzeniem wykonała pierwszy lot z zestawem ulepszonych możliwości, opracowanych dzięki modernizacji platformy, którą kontynuuje Boeing. Zmodernizowany model E Apache, znany jako wersja 6.5 lub V6.5, stanowi najnowszą konfigurację najlepszego śmigłowca uderzeniowego na świecie.

Zobaczyliśmy, jak nasza ciężka praca staje się rzeczywistością podczas pierwszego lotu - powiedziała Christina Upah, wiceprezes ds. programów śmigłowców uderzeniowych i członkini kierownictwa zakładów Boeinga w Mesa. Wprowadzone ulepszenia przeniosą model E na wyższy poziom pod względem możliwości, zapewniając śmigłowcowi Apache dominację na polach przyszłych bitew.

Wersja 6.5, której opracowanie zostało zlecone przez Departament Obrony USA w grudniu 2021 r., obejmuje ulepszenie panelu sterującego oraz aktualizację oprogramowania, która zwiększa możliwości śmigłowca. Ulepszenia obejmują m.in.:

  • zoptymalizowane planowanie trasy lotu i ataku,
  • zwiększony zakres funkcji Link 16,
  • integrację Interfejsu Systemów Otwartych, która stanowi etap przygotowawczy dla wprowadzenia Modułowej Architektury Otwartych Systemów (MOSA) w celu maksymalnej interoperacyjności, szybszej integracji i wdrażania zaawansowanych rozwiązań.

Bardzo się cieszymy, że trwający rozwój oprogramowania V6.5 otwiera drogę do modernizacji Apache powiedział płk John (Jay) Maher, menadżer projektu Apache dla Wojskach Lądowych USA. V6.5 sprawia, że wszystkie śmigłowce w modelu E są połączone tym samym oprogramowaniem, co usprawnia szkolenie i ich obsługę. Jednocześnie wytycza drogę dalszego rozwoju czujników i zdolności, dzięki czemu U.S. Army będzie realizować swoje cele z wykorzystaniem kluczowych technologii. Najwyższym priorytetem jest zapewnienie przydatności tej platformy w przyszłości.

Bazując na wersji 6.5, Boeing pracuje z Wojskami Lądowymi USA nad integracją Ulepszonego Silnika Turbinowego (ITE). Silnik General Electric Aerospace T901 będzie oferował ulepszone możliwości w zakresie zasięgu, dostępnej mocy, czasu gotowości i efektywności paliwowej oraz ulepszenia systemów monitorowania stanu technicznego i stopnia zużycia silnika oraz jego konserwacji i trwałości.

Źródło informacji: Boeing

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User