fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

U-2 Dragon Lady startuje w pierwszy lot w ramach programu Avionics Tech Refresh w Palmdale w Kalifornii. - Foto: Lockheed Martin
U-2 Dragon Lady startuje w pierwszy lot w ramach programu Avionics Tech Refresh w Palmdale w Kalifornii. - Foto: Lockheed Martin

Firma Lockheed Martin we współpracy z Siłami Powietrznymi Stanów Zjednoczonych wykonała pierwszy lot samolotu rozpoznawczego U-2S Dragon Lady po modernizacji i wymianie awioniki.

Podczas udanego pierwszego lotu przetestowano nowe zaawansowane możliwości na pokładzie U-2 w ramach kontraktu ATR, w tym:

  • Zaktualizowany zestaw awioniki (komunikacja, nawigacja, wyświetlacze itp.), który modernizuje systemy pokładowe U-2, aby łatwo zaimplementować i wykorzystywać nową technologię.
  • Nowy komputer misyjny zaprojektowany zgodnie ze standardem otwartych systemów misji (OMS) Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, który umożliwia U-2 integrację z systemami w przestrzeni powietrznej, kosmicznej, morskiej, lądowej i cybernetycznej przy różnych poziomach bezpieczeństwa.
  • Nowoczesne wyświetlacze w kokpicie ułatwiają zadania pilota, a jednocześnie poprawiają prezentację gromadzonych danych, co pozwala na szybsze podejmowanie decyzji na podstawie bardziej świadomych informacji.

Podczas tej misji samolot pomyślnie wykonał lot sprawdzający funkcjonalność na małej wysokości, aby zintegrować nową awionikę, okablowanie i oprogramowanie.

Udany pierwszy lot U-2 z programu Avionics Tech Refresh to znaczący moment w naszej podróży do szybkiego i niedrogiego wprowadzenia nowych możliwości powiedział Sean Thatcher, kierownik programu U-2 Avionics Tech Refresh w Lockheed Martin Skunk Works. - Wykorzystując otwartą architekturę platformy, przyspieszamy wykorzystanie funkcji potrzebnych w przyszłej przestrzeni bitewnej Joint All-Domain Operations.

Pierwszy lot projektu ATR stanowi kamień milowy w wysiłkach modernizacyjnych U-2 i jego drodze do stania się pierwszą flotą w pełni zgodną z OMS. Dalsze testy ugruntują dojrzałą wersję oprogramowania przed wprowadzeniem systemów misji, aby zapewnić zarówno funkcjonalność, jak i interoperacyjność w celu zaspokojenia potrzeb operacyjnych.

Kontrakt na U-2 ATR został podpisany przez Siły Powietrzne USA w 2020 roku i jest wart 50 mln dolarów.

Źródło informacji: Lockheed Martin