fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Załadunek na pokład samolotu Virgin - Foto: Mater. prasowe Kuehne+Nagel
Załadunek na pokład samolotu Virgin - Foto: Mater. prasowe Kuehne+Nagel

28 listopada 2023 r. na lotnisku JFK w Nowym Jorku, po starcie z londyńskiego Heathrow, zakończył się pierwszy na świecie transatlantycki lot komercyjnej linii lotniczej Virgin wykorzystujący w 100% zrównoważone paliwo lotnicze (SAF). W ramach podejmowanych wysiłków, firma Kuehne+Nagel zabezpieczyło dostępną przestrzeń ładunkową i wykorzystało odpowiednią ilość SAF dla przewożonych towarów. 

Yngve Ruud, Członek Zarządu Kuehne+Nagel odpowiedzialny za logistykę lotniczą: - "To historyczny moment naszej wspólnej podróży w kierunku zrównoważonego lotnictwa. Jesteśmy dumni, że możemy reprezentować branżę lotniczego cargo podczas pierwszego na świecie lotu transatlantyckiego w 100% napędzanego zrównoważonym paliwem lotniczym przez komercyjną linię lotniczą. To zaszczyt wspierać konsorcjum kierowane przez Virgin Atlantic, które przesuwa granice dekarbonizacji w lotnictwie". 

Kuehne+Nagel jest zaangażowane w realizację celów naukowych, mających na celu dekarbonizację sektora logistycznego i napędzanie zmian w kierunku bezemisyjnej przyszłości. Ten lot stanowi kolejny krok w zrównoważonym lotnictwie, demonstrując potencjał wykorzystania SAF jako 100% zamiennika paliwa kopalnego. 

Konsorcjum kierowane przez Virgin Atlantic, wspólnie finansowane przez brytyjski Departament Transportu, obejmuje Rolls Royce, Boeing, University of Sheffield, Imperial College London i Rocky Mountain Institute.

SAF wykorzystywany do zasilania dwóch silników Rolls-Royce Trent 1000 w Boeingu 787 Dreamliner jest produkowany z hydroprocesowanych estrów i kwasów tłuszczowych (HEFA) oraz syntetycznej nafty aromatycznej (SAK) w proporcji 88% SAF i 12% SAK.

Źródło informacji: Mater. prasowe Kuehne+Nagel / Redag. aviation24.pl

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User