fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Śmigłowce Airbus H145 i H125 - Foto: Airbus Helicopters
Śmigłowce Airbus H145 i H125 - Foto: Airbus Helicopters

The Helicopter Company (THC), największy komercyjny dostawca usług śmigłowcowych w Arabii Saudyjskiej, będący w całości własnością Funduszu Inwestycji Publicznych, podpisał z firmą Airbus podczas targów HAI Heli-Expo w Anaheim Convention Center w Kalifornii, historyczną umowę ramową, dotyczą do 120 różnych typów śmigłowców Airbusa, które zostaną dostarczone w ciągu najbliższych 5-7 lat.

Częścią kontraktu jest wiążące zamówienie na osiem H125 oraz 10 H145, stanowiące zamianę zamówienia opcjonalnego z wcześniej zawartej umowy. Złożone zamówienie  zwiększy łączną liczbę Airbusów we flocie firmy THC do 60, z których 25 jest już obecnie w eksploatacji.

Nowe H125 będą wspierać świadczenie szeregu usług THC w obszarach obejmujących prace lotnicze i turystykę. Natomiast H145 będą wykorzystywane do różnych zadań, w tym w ratownictwie medycznym (EMS) i transporcie korporacyjnym.

„Nasza współpraca z THC rozpoczęła się w 2020 roku od podpisania pierwszego kontraktu na 10 wiropłatów H125. Od tego czasu firma rosła w siłę, wykraczając poza eksploatację śmigłowców, zaangażowała się też w sprawy wykorzystania zrównoważonego paliwa lotniczego w regionie. Zawarta właśnie umowa ramowa wzmacnia zakres naszej oferty i dziękujemy THC za umożliwienie rozszerzenia działalności w obszarze śmigłowców”,  powiedział Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters.

Dyrektor generalny THC, kpt. pil. Arnaud Martinez, powiedział: „Z radością ogłaszamy zawarcie umowy ramowej z Airbusem. Stanowi ona przełomowy moment na naszej drodze rozwoju, gdyż umocni naszą pozycję jako globalnego gracza, a także regionalnego lidera. Umowa umożliwi nam zarówno przyczynienie się do celów Wizji Królestwa 2030 poprzez wzmocnienie saudyjskiego sektora lotniczego, a jednocześnie zaspokojenie zmieniających się potrzeb rosnącej bazy klientów, zarówno lokalnie, jak i globalnie. Nasza współpraca z Airbusem odmieni środowisko lotnicze, gdyż razem przesuniemy granice innowacji i pokażemy, że z właściwym partnerem w lotnictwie wszystko jest możliwe”.

The Helicopter Company przoduje w rozwoju komercyjnych usług śmigłowcowych w Królestwie Arabii Saudyjskiej – wprowadziła do służb ratownictwa medycznego (EMS) H145, wykorzystała H145 i H125 do wsparcia organizacji Rajdu Dakar. W zeszłym roku firma odebrała pierwszy ACH160 na potrzeby obsługi turystyki nad Morzem Czerwonym.

Doskonale sprzedające się na całym świecie H125 wylatały ponad 40 milionów godzin. Obecnie w eksploatacji jest ponad 5350 takich wiropłatów. Są to maszyny znane z wytrzymałości, wszechstronności, dostosowania do prac w klimacie gorącym i na dużych wysokościach, często kierowane do bardzo wymagających misji. Z kolei Airbus H145 został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu doskonałych osiągów podczas wszystkich faz lotu, szczególnie w wysokich temperaturach i na dużych wysokościach. Jest najnowszym członkiem grupy dwusilnikowych wiropłatów klasy czterotonowej firmy Airbus. W służbie jest ponad 1675 maszyn tej rodziny, wylatały one łącznie ponad 7,6 miliona godzin. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145 jest najcichszym wiropłatem w swojej klasie.

Firma THC powstała w ramach realizacji strategii Saudyjskiego Funduszu Inwestycji Publicznych (PIF) mającej na celu aktywizację nowych sektorów gospodarki Arabii Saudyjskiej. Jej działalność wspiera wykonanie Wizji 2030 poprzez stworzenie zupełnie nowego środowiska usług lotniczych oraz wprowadzenie bezpiecznych i opłacalnych usług transportowych na terenie całego królestwa. THC jest głównym użytkownikiem śmigłowców komercyjnych w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Działa od połowy 2019 roku. Posiada obecnie 47 statków powietrznych, które obsługują różne segmenty gospodarki, w tym ratownictwo medyczne (EMS), prace lotnicze, prywatne czartery i turystykę.

Źródło informacji: Airbus Helicopters

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User