fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Zdjęcie ilustracyjne - Boeing / Foto: Mater. pras. Boeing
Zdjęcie ilustracyjne - Boeing / Foto: Mater. pras. Boeing

Do 2042 r. flota samolotów komercyjnych w Azji Południowo-Wschodniej wzrośnie prawie czterokrotnie, do ponad 4000 samolotów pasażerskich, stając się jednym ze światowych liderów w zakresie ruchu lotniczego i rozwoju floty - szacuje Boeing. W miarę jak przewoźnicy niskokosztowi (LCC) staną się dominującym modelem biznesowym i rozbudują sieć połączeń w rozległym regionie, w 20-letnim okresie objętym prognozą Azja Południowo-Wschodnia stanie się najszybciej rozwijającym się rynkiem samolotów wąskokadłubowych na świecie.

Prognozy te uwzględniono w „Commercial Market Outlook” (CMO) Boeinga na rok 2023, rocznej długoterminowej prognozie firmy dotyczącej popytu na samoloty komercyjne i powiązane usługi.

„Wraz z ponownym otwarciem rynku Azji Południowo-Wschodniej ruch lotniczy znacznie wzrośnie” – powiedział Dave Schulte, dyrektor zarządzający Boeing Commercial Marketing na region Azji i Pacyfiku. - „Rozszerzona łączność, turystyka i niskie ceny będą w dalszym ciągu napędzać nowe i zwiększone podróże, zwłaszcza wśród rosnącej klasy średniej w całym regionie. Rola przewoźników niskokosztowych będzie nadal rosnąć w zaspokajaniu popytu na podróże lotnicze”.

W ciągu najbliższych 20 lat przewoźnicy LCC w Azji Południowo-Wschodniej dodadzą ponad 2000 nowych wąskokadłubowych samolotów, co stanowi prawie dwie trzecie wszystkich przewidywanych 3390 dostaw wąskokadłubowych w regionie. W 2042 r. linie niskokosztowe będą obsługiwać 56% ruchu pasażerskiego w porównaniu z 22% w 2012 r.

We wspólnej organizacji rynku Azji Południowo-Wschodniej na 2023 r. uwzględniono również następujące prognozy do 2042 r.:

  • 83% dostaw do regionu wesprze rozwój floty, a 17% zastąpi starsze samoloty modelami bardziej oszczędnymi pod względem zużycia paliwa
  • Flota szerokokadłubowa wzrośnie trzykrotnie, a popyt na prawie 800 samolotów, w tym odrzutowce pasażerskie, takie jak Boeing 787 Dreamliner, 777X i modele frachtowców
  • Rozwój floty będzie napędzał popyt na usługi lotnicze o wartości 310 miliardów dolarów, obejmujące konserwację, naprawy, szkolenia i części zamienne.

Źródło informacji: Materiały prasowe Boeing

No comments

Leave your comment

In reply to Some User