fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Breeze Airways - samolot A220 / Foto: Airbus
Breeze Airways - samolot A220 / Foto: Airbus

Linie Breeze Airways ujawniły zamówienie 10 dodatkowych samolotów A220-300, zwiększające całkowite zamówienie amerykańskiego przewoźnika  na ten typ maszyn do 90 odrzutowców. Uczyni ono z Breeze trzeciego co do wielkości użytkownika A220.

„A220 pozwoli Breeze obsługiwać połączenia bezpośrednie na niedocenianych obecnie trasach w całych Stanach Zjednoczonych”, powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży samolotów pasażerskich w Airbusie. „Nasz najnowszej generacji odrzutowiec oferuje rentowność operacyjną i komfort podróży, przy najniższym na świecie śladzie węglowym w kategorii małych wąskokadłubowców i niskim poziomie emitowanego hałasu. Dodatkowe zamówienie od Breeze mocno potwierdza wartość i możliwości tej maszyny”.

Oprócz zapewnienia komfortu pasażerom, samolot umożliwia liniom lotniczym zmniejszanie kosztów operacyjnych i wpływu na środowisko. Może pokonać bez międzylądowania dystans do 6700 kilometrów. Przy o 25% niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 w przeliczeniu na jeden fotel pasażerski w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, A220 jest jedynym samolotem zaprojektowanym specjalnie z myślą o przewozie 100–150 podróżnych. Łącząc najnowocześniejszą aerodynamikę, zaawansowane materiały i najnowszej generacji silniki GTF™ firmy Pratt & Whitney, gwarantuje o 50% niższy poziom hałasu w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji i o około 40% niższą emisję NOx względem standardów branżowych. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A220 może już latać będąc zasilanym mieszanką zawierającą do 50% zrównoważonego paliwa SAF. Airbus dąży do tego, aby do roku 2030 wszystkie jego samoloty komercyjne mogły latać przy użyciu 100% SAF.

Linie Breeze odebrały pierwszy Airbus A220 w grudniu 2021 r. i na koniec stycznia 2024 r. na terenie Stanów Zjednoczonych eksploatowały 20 takich maszyn. Przedstawiciele przewoźnika ogłosili również, że przed końcem roku do obsługi połączeń pasażerskich zaczną korzystać z floty składającej się wyłącznie z A220.

Źródło informacji: Airbus

No comments

Leave your comment

In reply to Some User