fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Test naddźwiękowego samolotu XB-1 - Źródło: kadr z filmu osadzonego w publikacji na podstawie X / Blake Scholl
Test naddźwiękowego samolotu XB-1 - Źródło: kadr z filmu osadzonego w publikacji na podstawie X / Blake Scholl

Jak poinformował na platformie założyciel firmy Boom Supersonic, samolot doświadczalny XB-1 przeszedł kolejne testy na pasie startowym. Na podstawie zdobytych doświadczeń inżynierowie wprowadzili w samolocie pewne ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa, a dzisiejsze testy na pasie startowym potwierdziły prawidłowe wprowadzenie modyfikacji przed nadchodzącym drugim lotem w historii tego samolotu. Samolot XB-1 jest prototypem, dzięki któremu twórcy przyszłego pasażerskiego Overture, zdobędą doświadczenia do budowy komercyjnego samolotu przyszłości.

Podczas pierwszego lotu systemy samolotu działały niemal bezbłędnie, a co najważniejsze, udało się po raz pierwszy w historii wylądować z systemem kamer wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną, zastępującym naturalne widzenie do przodu, pisze w mediach społecznościowych Blake Scholl.

"Właściwości pilotażowe — łatwość pilotażu i kontroli samolotu — to jedna z rzeczy, które najtrudniej przewidzieć precyzyjnie na ziemi i która stanowi największą niewiadomą podczas pierwszego lotu. XB-1 przekroczył nasze oczekiwania w zakresie pochylenia i odchylenia – i okazał się bardziej niestabilny niż oczekiwano przy przechyleniu." - mówi Scholl. - "XB-1 zawsze był wyposażony w cyfrowy system zwiększania stabilności dla pochylenia i odchylenia, a w razie potrzeby pozostawiliśmy miejsce na dodanie systemu przechyłu. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespół w rekordowym czasie zaprojektował system stabilizacji przechyłu i zainstalował go na samolocie."

Jak podkreśla Blake Scholl, podczas testu system stabilizacji przechyłu spisał się dobrze. - "Mamy jeszcze kilka testów regresyjnych do wykonania w hangarze, a potem z niecierpliwością czekamy na drugi lot ... w niezbyt odległej przyszłości."

Podczas drugiego lotu będzie testowane działanie amortyzatorów przechyłu w locie, a także po raz pierwszy zostanie schowane podwozie, co pozwoli rozpędzić XB-1 do wyższych prędkości.

Zanim zostanie osiągnięta prędkość naddźwiekowa, będzie potrzebne wykonanie od 10 do 15 lotów testowych.

Źródło informacji: Blake Scholl / X , redag. aviation24.pl

No comments

Leave your comment

In reply to Some User