fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

A350 Air France - Zdjęcie ilustracyjne / Air France
A350 Air France - Zdjęcie ilustracyjne / Air France

W nadchodzącym zimowym harmonogramie lotów, który zacznie obowiązywać od końca października 2024 r. i potrwa do końca marca 2025 r., Air France zaoferuje w sumie 169 kierunków w 73 krajach na pięciu kontynentach – w Europie, Afryce, Azji i obu Amerykach. Siatka linii obejmie aż 85 tras międzykontynentalnych oraz 84 miasta w Europie.

W ofercie przewoźnika pojawi się 8 nowych tras* oraz 5 nowych kierunków: Manila, Kilimandżaro, Male, Salvador de Bahia i Kiruna. Podróżni będą mieli do dyspozycji znacznie większą liczbę połączeń w Europie Północnej, dzięki własnym operacjom Air France, jak też za sprawą współpracy z SAS. Ponadto w nadchodzącym sezonie, przewoźnik będzie kontynuował modernizację samolotów, poprzez wymianę kabin. Zapowiedziano też premierę nowej kabiny Klasy Pierwszej - La Première, która ma pojawić się na rynku pod koniec roku. 

Oferta dalekiego zasięgu: 85 miast, w tym 4 nowe destynacje 

W porównaniu z zeszłorocznym harmonogramem zimowym, Air France poszerzy swoją ofertę dalekodystansową o 4 nowe kierunki: 

•          Manila (Filipiny) – od 7 grudnia 2024 r. Air France zaoferuje 3 loty tygodniowo z Paryża (CDG), na pokładzie samolotu Airbus A350-900. Nowe loty będą uzupełnieniem oferty KLM, który również realizuje loty do Manili (4 razy w tygodniu z Amsterdamu Schiphol, samolotem Boeing 787-9.) Koordynacja rozkładów obu linii pozwoli Grupie Air France-KLM zaoferować codzienne połączenia do stolicy Filipin. Jednocześnie, dzięki inauguracji rejsów do Manili, Air France wzmocni swoją azjatycką siatkę połączeń, która ponadto obejmuje loty do: Tokio (lotnisko Haneda - do 15 lotów tygodniowo), Osaki (do 3 lotów tygodniowo), Pekinu (do 7 lotów tygodniowo), Szanghaju (do 7 lotów tygodniowo), Hongkongu (do 7 lotów tygodniowo), Seulu (do 7 lotów tygodniowo), Bangkoku (do 14 lotów tygodniowo, versus 7 lotów zimą 2023-2024), Singapuru (do 10 lotów tygodniowo) i Ho Chi Minh (3 loty tygodniowo). 

•          Kilimandżaro (Tanzania) – loty rozpoczną się 18 listopada br, a trasa będzie realizowana jako kontynuacja połączenia Paryż-Zanzibar. Podróżni będą mieli do dyspozycji 3 rejsy tygodniowo samolotem Airbus A350-900. Kilimandżaro będzie 26. kierunkiem Air France w Afryce (z wyłączeniem Afryki Północnej). 

•          Salvador de Bahia (Brazylia) – z planowaną inauguracją 28 października b.r. Na trasie z Paryża (CDG) do Salvadoru Air France zaoferuje trzy loty tygodniowo samolotem Airbus A350-900. Salvador de Bahia będzie 5. kierunkiem Air France w Brazylii, po Rio de Janeiro, Sao Paulo, Fortalezie i Belém (które jest oferowane jako kontynuacja połączenia Paryż - Cayenne w Gujanie Francuskiej). Tej zimy, linia planuje zwiększyć częstotliwość lotów do Rio de Janeiro do 10, a do Fortalezy – do 5 połączeń tygodniowo. W sumie, oferta Air France osiągnie 32 loty tygodniowo z Paryża do Brazylii, a tam, możliwość przesiadki na połączenia krajowe do 40 miast na terenie kraju, dzięki umowie handlowej z liniami GOL. 

•          Malé (Malediwy) – w okresie świąteczno-noworocznym, od 20 grudnia 2024 r. do 5 stycznia 2025 r. Air France zaoferuje sezonowe połączenie z Paryża do Male (do 2 lotów tygodniowo), na pokładzie samolotu Boeing 777-300ER. 

Pozostałe plany Air France dotyczące siatki międzykontynentalnej obejmują karaibską wyspę Saint Martin, dokąd od 20 grudnia b.r. linia zaoferuje dwa loty dziennie. 

Ponadto Air France planuje dalszą rozbudowę swojej siatki w Ameryce Północnej, która w najbliższym sezonie będzie liczyć już 235 lotów tygodniowo do 23 miast na całym kontynencie. W zimowej ofercie Air France do Stanów Zjednoczonych pojawią się dwa nowe kierunki - Denver (3 loty tygodniowo) i Phoenix (3 loty tygodniowo). Do tej pory połączenia do Denver były dostępne jedynie latem, a trasa do Phoenix została uruchomiona zaledwie 23 maja b.r. 

Oferta krótkiego i średniego zasięgu - ponad 630 lotów dziennie 

W zimowym harmonogramie lotów, Air France stawia przede wszystkim na loty do Europy Północnej. Przewoźnik uruchomi nową trasę do Kiruny (Szwecja), która będzie już piątym kierunkiem Air France w Laponii, obok Rovaniemi (Finlandia), Kittilä (Finlandia), Tromsø (Norwegia) i Narvik na Lofotach (Norwegia, trasa obsługiwanym tylko latem). Do Kiruny będzie można podróżować raz w tygodniu, między 21 grudnia 2024 a 8 marca 2025, na pokładzie samolotu Airbus A319. Ponadto, w ramach współpracy handlowej z linią SAS, która weszła w życie 1 września 2024 roku, klienci Air France mają teraz uprzywilejowany dostęp do 33 nowych kierunków w Europie Północnej, w tym Kristiansund (Norwegia), Aarhus (Dania), Turku (Finlandia) i Luleå (Szwecja), do których mogą teraz dotrzeć z biletem Air France, lecąc przez porty przesiadkowe SAS w Kopenhadze, Oslo i Sztokholmie. 

Pozostałe plany Air France dotyczące siatki średniodystansowej to uruchomienie sezonowych połączeń do Tangeru (Maroko) w okresie od 22 grudnia 2024 do 3 stycznia 2025 r. Trasa ta do tej pory była oferowana tylko latem. 

Transavia France, spółka zależna Grupy Air France-KLM, jest nadal wiodącą niskokosztową linią lotniczą na trasach z i do Paryża. W nadchodzącym sezonie linia zaoferuje loty do 102 miast w 20 krajach, realizując 172 trasy. 

Wymiana kabin i premiera nowej Klasy Pierwszej 

W ramach długofalowej strategii inwestycji w produkt premium, Air France kontynuuje wymianę kabin w swoich samolotach. Nowe kabiny – Biznes, Premium Economy i Ekonomiczna - na trasach międzykontynentalnych są już dostępne w samolotach typu Airbus A350-900 i Boeing 777-300ER i stanowią nowy standard przewoźnika. Natomiast pasażerowie tras europejskich doświadczą nowej jakości podróży od jesieni, kiedy to we flocie Air France pojawi się pierwszy Embraer 190 wyposażony w nowe kabiny podróżne. W kabinach zostaną zainstalowane lżejsze, wygodniejsze fotele, z portami USB A i C dla każdego pasażera. 

Ponadto, francuska linia inwestuje w swoją Klasę Pierwszą La Première. Od lipca b.r. jej pasażerowie mogą korzystać z prywatnych apartamentów oraz nowego lobby do odprawy na paryskim lotnisku CDG. Dodatkowo Air France zapowiedział, że pod koniec roku zaprezentuje całkowicie przeprojektowaną kabinę La Première, która będzie miała pięć okien i będzie najdłuższą kabiną na rynku. Produkt zostanie zainstalowany w większej liczbie samolotów niż obecnie. Najbliższej zimy, w La Première będzie można polecieć do Abidżanu, Dubaju, Los Angeles, Miami, Nowego Jorku-JFK, San Francisco, São Paulo, Singapuru, Tokio-Haneda i Waszyngtonu.  

*8 nowych tras w porównaniu z zimą 2023/24, są to Manila, Salvador de Bahia, Male, Kilimandżaro, Kiruna, Denver, Phoenix i Tanger.

Źródło informacji: Air France / modyf. aviation24.pl

No comments

Leave your comment

In reply to Some User