Malaysia Aviation Group, właściciel linii Malaysia Airlines, odebrał pierwszy z zamówionych samolot A330neo-900. To pierwsza z 20 nowych maszyn, które MAG wydzierżawi od firmy leasingowej Avolon.
Wnętrza A330neo dla MAG są skonfigurowane w układzie dwóch klas, z 297 fotelami pasażerskimi. Segment premium to 28 apartamentów klasy biznes z w pełni rozkładanymi fotelami. W nowej kabinie klasy ekonomicznej są miejsca dla 269 podróżnych. Pasażerowie będą mogli cieszyć się większą przestrzenią osobistą, większymi schowkami nad głową, lepszą jakością powietrza oraz zestawami multimedialnymi i szybkim dostępem do internetu za pośrednictwem łącza wi-fi.
Samoloty MAG będą latać na trasach w Azji i nad Pacyfikiem, a także na wybranych trasach na Bliski Wschód. MAG jest 20 linią, która dołączyła do rosnącej liczby użytkowników samolotów pasażerskich A330neo. Jak twierdzi Airbus, - "do tej pory dostarczył przewoźnikom na świecie ponad 140 A330neo, a model ten cechuje wyjątkowa rentowność w swojej klasie".
Obecnie flota Malaysia Airlines składa się z około 104 samolotów, w tym modeli Airbus i Boeing, używanych przez różne podmioty należące do grupy Malaysia Aviation Group. Malaysia Airlines posiada samoloty: Boeing 737-800: Największa część floty, używana głównie na trasach krajowych i regionalnych, Boeing 737 MAX 8: linia lotnicza odebrała pierwsze samoloty tego modelu w 2023 roku, planując dalsze dostawy do 2026 roku, Airbus A330-300: starszy typ przeznaczony na trasy średnio- i długodystansowe (teraz powoli zastępowane A330neo) oraz Airbus A350-900: wykorzystywane na trasach dalekodystansowych, niektóre z nich będą modernizowane, aby dostosować standard kabin jak w nowych A330neo.
Źródło informacji: Airbus / redag. Aviation24.pl