Linie Icelandair, mające bazę w Keflaviku, odebrały swój pierwszy samolot Airbusa. Przejęcie nowego A321LR to dla nich początek modernizacji floty a jednocześnie przystąpienie do grona użytkowników odrzutowców Airbusa. Samolot jest pierwszym z czterech, które będą dzierżawione od firmy leasingowej SMBC Aviation Capital Limited. Przewoźnik zamówił również 13 samolotów A321XLR.
Napędzane silnikami Pratt & Whitney GTF A321LR dla linii Icelandair mieszczą na pokładzie 187 foteli pasażerskich w konfiguracji dwuklasowej (22 w klasie biznes i 165 w klasie ekonomicznej). Przedział pasażerski posiada schowki podsufitowe w rozmiarze XL, zapewniające o 60% więcej przestrzeni na bagaże podręczne w porównaniu z poprzednią generacją samolotów, co przyspiesza zajmowanie miejsc przez pasażerów i przygotowania do startu. Ponadto pasażerowie Icelandair będą mogli korzystać z dostępu do internetu, nowej generacji zestawów multimedialnych oraz systemu oświetlenia poprawiającego samopoczucie w trakcie lotu.
Jak zapewnia Airbus, model A321LR nadaje się do obsługi tras transatlantyckich, a to dzięki zwiększonemu do 4000 mil morskich (7400 km) zasięgowi. Najnowocześniejsze technologie zastosowane w konstrukcji A321LR pozwalają uzyskać co najmniej 20% oszczędność paliwa i redukcję emisji CO₂ w porównaniu z wąskokadłubowcami poprzedniej generacji. Ponadto, podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A321neo jest już w stanie latać zasilany mieszanką zawierająca do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), a w perspektywie 2030 roku ma uzyskać certyfikację do użycia paliwa w 100% będącego SAF. Do tej pory ponad 90 klientów z całego świata zamówiło ponad 6 700 samolotów typu A321neo.
Źródło informacji: Airbus, Aviation24.pl