fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Linie Air Canada zamówiły pięć kolejnych samolotów A220 - Foto: Airbus
Linie Air Canada zamówiły pięć kolejnych samolotów A220 - Foto: Airbus

W piątą rocznicę dostawy pierwszego A220 linie Air Canada zamówiły u Airbusa pięć kolejnych wąskokadłubowców w wersji  A220-300. Kontrakt stanowi uzupełnienie dwóch wcześniejszych umów: z 2016 r. na 45 A220-300 z 2022 r. na 15 takich samolotów. Łącznie z najnowszym zamówieniem, Air Canada mają zatem otrzymać 65 samolotów A220-300.

Air Canada były pierwszym użytkownikiem A220-300 w Ameryce Północnej, załogi przewoźnika eksploatują ten typ od stycznia 2020 r., latając do ponad 70 portów lotniczych. A220 są montowane w fabryce w Mirabel w prowincji Quebec, stanowiąc istotną część renomowanego kanadyjskiego sektora lotniczego. 

John Di Bert, wiceprezes i dyrektor finansowy Air Canada, powiedział, że w ciągu pięciu lat eksploatacji A220 spełnił oczekiwania. - „Umożliwił otwieranie nowych i lepszą obsługę istniejących tras dzięki odpowiedniej ekonomii działania, wspierając strategię rentownego rozwoju naszej firmy. Jest to samolot bardzo popularny wśród klientów. Cieszymy się, że możemy zamówić kolejne pięć egzemplarzy, budowanych w Mirabel, tuż obok naszej centrali w Montrealu, co pomoże wspierać kanadyjski przemysł lotniczy”.

Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes Airbusa odpowiedzialny za sprzedaż samolotów komunikacyjnych, stwierdził, że trzecie zamówienie Air Canada na A220 w ciągu kilku lat powoduje, iż producent czuje się zobowiązany do ścisłej współpracy z flagowym kanadyjskim przewoźnikiem. - „A220 to najbardziej rentowny samolot w swojej kategorii wielkości, oferujący najwyższy komfort podróży dzięki przestronnej kabinie i zasięgowi umożliwiającemu loty do wielu miejsc”.

Jak twierdzi koncern lotniczy, łącząc najdłuższy zasięg, najniższe zużycie paliwa i najszerszą kabinę w swojej klasie, A220 jest najnowocześniejszym samolotem pasażerskim w kategorii odrzutowców do przewozu 100-150 pasażerów na trasach do 3600 mil (6700 km).

Samolot jest napędzany silnikami najnowszej generacji GTF od firmy Pratt & Whitney. Dzięki nim zużywa 25% mniej paliwa i emituje o tyleż mnie dwutlenku węgla w przeliczeniu na fotel pasażerski. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A220 może już być zasilany mieszanką zawierającą do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Airbus dąży do tego, aby do 2030 r. wszystkie jego samoloty mogły być zasilane do 100% SAF.

Na koniec listopada 2024 r. flota Air Canada składa się ze 134 samolotów Airbusa z rodzin A320, A330 i A220-300. Air Canada ma zamówionych 26 Airbusów A321XLR. Do końca listopada br. Airbus otrzymał od 32 klientów zamówienia na blisko 900 sztuk A220, z której to liczby prawie 380 odrzutowców już dostarczył. A220 jest z powodzeniem eksploatowany przez 23 przewoźników na całym świecie. A220 latają obecnie na ponad 1500 trasach do ponad 460 portów lotniczych na wszystkich kontynentach, potwierdzając swoją pozycję lidera rynku małych samolotów wąskokadłubowych.

Źródło informacji: Airbus / modyf. Aviation24.pl

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User