fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

 - Foto: Emirates
- Foto: Emirates

Linie Emirates zaktualizowały zasady dotyczące rezygnacji z podróży w związku z pandemią COVID-19. Przewoźnik uprościł procedury zmiany rezerwacji oraz politykę zwrotów biletów wydanych na wszystkich rynkach globalnych.

- Przemysł turystyczny i lotniczy rządzi się skomplikowanymi zasadami dotyczącymi taryf, przebukowania biletów lub refundacji, które również różnią się w zależności od regulacji rynkowych. Wiemy, że zrozumienie tych wszystkich zasad nie zawsze jest najprostsze. Pandemia COVID-19 jest bezprecedensowa dla nas wszystkich. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom i partnerom handlowym za ich cierpliwość, zrozumienie i wsparcie. Cały czas dokładamy starań, aby wprowadzone przez nas zasady były nie tylko przyjazne dla klientów, ale także zgodne z wymogami regulacyjnymi powiedział Adnan Kazim, dyrektor ds. handlu linii Emirates. 

Emirates oferuje trzy rozwiązania podróżnym, którym odwołano loty lub których dotknęły ograniczenia podróży:

- Zachowanie biletu: ważność wszystkich biletów Emirates zarezerwowanych przed 31 maja na podróż w terminie do 31 sierpnia zostanie automatycznie przedłużona na okres 760 dni. Klienci mogą być więc pewni, że ich bilety zostaną uhonorowane, a dodatkowo mają oni możliwość przełożenia daty podróży na dogodny dla nich termin.

W celu zmiany terminu lotu podróżni powinni skontaktować się z Emirates lub właściwym biurem podróży w ciągu dwóch lat od daty pierwotnego wystawienia biletu. Bilet zostanie zaakceptowany na każdy lot z siatki Emirates do tego samego miejsca docelowego lub do innego miasta w tym samym regionie bez żadnych opłat za zmianę. Osoby, które chcą wybrać inny kierunek docelowy również mogą przebukować bilet przewoźnik nie będzie pobierać opłat za ponowne wystawienie biletu, a ewentualny koszt może wynikać jedynie z różnic taryfowych.

- Podróżny voucher: jest ważny przez rok od daty wydania i może zostać przedłużony o kolejny rok. Voucher może być użyty na zakup dowolnego produktu lub usługi Emirates, co oznacza, że klienci mogą go wykorzystać np. do wyrównania opłat za lot do wybranego miejsca w dowolnej klasie. W przypadku vouchera nie obowiązują opłaty za zmianę rezerwacji podróży, co daje klientom większą swobodę zmiany jej terminu.

- Zwroty: Klienci, którzy zdecydowali się zatrzymać bilet lub podróżny voucher, mogą nadal ubiegać się o zwrot pieniędzy, jeśli nie mogą podróżować. Opłaty za zwrot biletu nie są przewidziane.

Szybkie testy COVID-19

Linie Emirates we współpracy z Dubai Health Authority (DHA) wprowadzają dodatkowe środki ostrożności. Przed wylotem z Dubaju wszyscy pasażerowie dzisiejszego lotu do Tunezji zostali przetestowani pod kątem COVID-19. Emirates to pierwsze linie lotnicze, które przeprowadziły na miejscu szybkie testy COVID-19 dla pasażerów.

Szybkie badanie krwi zostało przeprowadzone przez Dubai Health Authority (DHA), a wyniki były dostępne w ciągu 10 minut. Testy są wykonywane w strefie odprawy grupowej w 3 Terminalu Międzynarodowego Portu Lotniczego w Dubaju.

- Cały proces przeprowadzania testów przebiegł bardzo sprawnie. Korzystając z okazji chcielibyśmy podziękować Dubai Health Authority za podjęte inicjatywy i innowacyjne rozwiązania. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia lotniska w Dubaju, jak również organów rządowych. Obecnie pracujemy nad możliwością zwiększenia skali przeprowadzanych testów w przyszłości i wykonywania ich również pasażerom innych lotów. Umożliwi nam to natychmiastowe rozpoznanie stanu zdrowia pasażerów Emirates, którzy podróżują do krajów wymagających przeprowadzenia testu na COVID-19. Zdrowie i bezpieczeństwo personelu i pasażerów mają dla nas ogromne znaczenie  powiedział Adel Al Redha, dyrektor operacyjny Emirates.

emirates covid tests

Formalności związane z odprawą i wejściem na pokład zostały również dostosowane do obowiązujących zasad dystansu społecznego. Co więcej, przy każdym stanowisku odprawy zainstalowano bariery ochronne, aby zapewnić dodatkowe środki bezpieczeństwa pasażerom i pracownikom podczas każdej interakcji. Rękawice, maski i środki dezynfekujące do rąk są obowiązkowe dla wszystkich pracowników lotniska.

Także pasażerowie są zobowiązani do przestrzegania wytycznych dotyczących zachowania odpowiedniej odległości w czasie podróży oraz do noszenia własnych masek na lotnisku i na pokładzie samolotu.

Ze względów bezpieczeństwa i higieny obsługa lotów zostanie dostosowana do obecnych warunków na pokładzie nie będzie czasopism i innych materiałów do ‹‹czytania. Jedzenie i napoje będą nadal oferowane, jednak ich opakowanie i sposób podania zostaną zmodyfikowane w celu zachowania maksymalnych środków ostrożności.

Podróżni nie będą mogli zabrać na pokład bagażu podręcznego, a dozwolone podczas podróży rzeczy zostaną ograniczone do laptopa, torebki, teczki lub akcesoriów dziecięcych. Wszystkie pozostałe przedmioty powinny znaleźć się w bagażu rejestrowanym, do którego zostanie dodany limit bagażu podręcznego.

Po każdej podróży samoloty Emirates zostaną poddane zaawansowanym procedurom czyszczenia i dezynfekcji w Dubaju.

Źródło informacji: Emirates