fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Bombowiec B-52 - Foto: Pixabay License / Zdjęcie ilustracyjne
Bombowiec B-52 - Foto: Pixabay License / Zdjęcie ilustracyjne

Rolls-Royce poinformował, że kolejne testy silnika F130 rozpoczęły się w Indianapolis. Dodatkowo koncern kończy w tym tygodniu testy gdzie silniki F130 były testowane w konfiguracji podwójnej tak jak są umieszczane pod skrzydłami B-52.

Testy dostarczyły kluczowych danych dotyczących wydajności, potwierdzając analityczne przewidywania Rolls-Royce’a — w tym wydajność w warunkach bocznego wiatru.

Testy w NASA Stennis odegrały kluczową rolę w osiągnięciu początkowych celów i dostarczeniu wyników dokładnie w tempie określonym przez Siły Powietrzne. Dane z tych testów informują o konfiguracji produkcyjnej silnika F130 w ramach Przeglądu Krytycznego Projektu (CDR), zaplanowanego na jesień 2024 roku.

Komora testowa 114 to nowoczesny obiekt z możliwością wspierania szerokiego zakresu testów rozwojowych i akceptacji produkcji. Rolls-Royce niedawno zmodernizował komorę testową w ramach inwestycji o wartości 1 miliarda dolarów.

Silniki F130 będą produkowane, montowane i testowane w Indianapolis, największym zakładzie produkcyjnym Rolls-Royce’a w USA.

Silniki F130 przedłużą żywotność samolotu B-52 o 30 lat. Rolls-Royce informuje, że silniki są tak trwałe, że oczekuje się, iż pozostaną na skrzydłach B-52 aż do całkowitego wycofania tych bombowców ze służby w dalekiej przyszłości. F130 pochodzi z rodziny silników komercyjnych Rolls-Royce BR, które mają ponad 30 milionów godzin pracy i wysoki wskaźnik niezawodności. Jest to sprawdzony, niezawodny silnik, który jest produkowany od 12 lat i obecnie używanych jest ponad 1000 takich silników.

Źródło informacji: Rolls-Royce

No comments

Leave your comment

In reply to Some User