fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Flexrotor to bezzałogowiec pionowego startu i lądowania (VTOL) o maksymalnej masie startowej 25 kg - Foto: Aerovel
Flexrotor to bezzałogowiec pionowego startu i lądowania (VTOL) o maksymalnej masie startowej 25 kg - Foto: Aerovel

Spółki Airbus Helicopters i Aerovel podpisały umowę dotyczącą przejęcia tej ostatniej firmy i jej bezzałogowego systemu latającego (UAS) Flexrotor. Dla Airbus Helicopters przejęcie jest elementem strategii wzmacniania portfolio taktycznych produktów bezzałogowych. Flexrotor to mały bezzałogowiec przeznaczony do zadań rozpoznawczych i obserwacyjnych (ISTAR) na morzu i lądzie.

„Czekamy na włączenie Aerovel do rodziny Airbusa. To strategiczne przejęcie jest zgodne z naszą strategią poszerzania oferty bezzałogowych systemów powietrznych i odpowiadania na rosnące potrzeby klientów na całym świecie, szukających dodatkowych możliwości prowadzenia misji przez zespoły załogowe i bezzałogowe. Wiedza i doświadczenie personelu firmy Aerovel w obszarze technologii lotów autonomicznych pozwolą udoskonalić nasz bezzałogowiec VSR700, a także wzbogacić pracę, którą włożyliśmy w rozwój interoperacyjności platform latających”, powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

„Połączenie sił z Airbusem pozwoli nam zwiększyć skalę innowacji, przyspieszyć rozwój lotnictwa bezzałogowego, utrzymać wsparcie dla amerykańskich sił zbrojnych i sojuszników. Jesteśmy dumni z tego, że staniemy się częścią organizacji o bogatej historii i wykorzystamy połączone siły, aby kreować przyszłość systemów autonomicznych. Będzie to również wielki hołd dla naszego założyciela i dyrektora ds. technologii, Tada McGeera, który ostatnie 30 lat poświęcił pracom nad innowacyjnymi produktami bezzałogowymi”, powiedział Ali Dian, dyrektor generalny Aerovela.

Flexrotor, nowoczesny bezzałogowiec pionowego startu i lądowania (VTOL) o maksymalnej masie startowej 25 kg, został zaprojektowany do zadań ISTAR trwających ponad 12-14 godzin (w typowej konfiguracji). Może przenosić różne rodzaje ładunków, w tym sprzęt elektrooptyczny i inne zaawansowane sensory, zgodnie z potrzebami nabywców. Dzięki możliwości autonomicznego startu i lądowania na lądzie lub na pokładzie jednostek pływających, potrzebuje jedynie 13,5 m kwadratowego terenu by bezpiecznie wzlecieć i wrócić do operatora. Za sprawą zamówień złożonych przez agendy Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych udziału w różnych ćwiczeniach morskich Flexrotor jest sprawdzonym mnożnikiem sił w działaniach trudnych warunkach o wysokim stopniu zagrożenia i rejonach pozbawionych sygnału GPS. Może być również używany przez służby porządkowe do zadań takich jak obserwacja pożarów lasów (zapewnianie strażakom obrazu sytuacji w dzień i w nocy) oraz nawigacja wśród lodu (pomoc w prowadzeniu statków przez lód na Oceanie Arktycznym).

Aerovel z siedzibą w Bingen w stanie Waszyngton pozostanie spółką amerykańską i będzie kontynuować współpracę z Departamentem Obrony w ramach Specjalnej Umowy o Bezpieczeństwie (SSA) zawartej z agendą rządu amerykańskiego przez Airbusa.

Na przejęcie wyraziły zgodę właściwe organy obu spółek. Inwestycja nadal podlega zatwierdzeniom organów regulacyjnych, a także innym zwyczajowym warunkom. Zamknięcie transakcji powinno nastąpić w roku bieżącym.

Źródło informacji: Airbus Helicopters

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User