fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Flexrotor - Foto: Airbus Helicopters
Flexrotor - Foto: Airbus Helicopters

W celu wzmocnienia palety oferowanych taktycznych systemów bezzałogowych, Airbus sfinalizował przejęcie amerykańskiej firmy Aerovel i jej bezzałogowego statku powietrznego Flexrotor. Flexrotor to mały taktyczny bezzałogowiec przeznaczony do misji rozpoznawczych, obserwacyjnych i wykrywania celów (ISTAR) na morzu i na lądzie.

„Coraz więcej sił zbrojnych i agencji rządowych na świecie pragnie zbadać, w jaki sposób bezzałogowe systemy powietrzne mogą wzmocnić ich zdolności rozpoznawcze i obserwacyjne. Flexrotor, jako bezzałogowiec pionowego startu i lądowania, wpisuje się w naszą strategię mającą na celu poszerzenie oferty produktów tego typu. Będziemy go rozwijać razem z VSR700 – jako element zespołów załogowo-bezzałogowych statków powietrznych (MUM-T) - chcąc zaoferować klientom szersze możliwości działania, których potrzebują do monitorowania i ochrony ludności i infrastruktury krytycznej. Wykorzystanie takich bezzałogowców zapewni ochronę cennym zasobom, takim jak śmigłowce”, powiedziała Mathilde Royer, dyrektor ds. strategii i zrównoważonego rozwoju w Airbus Helicopters.

Flexrotor, nowoczesny bezzałogowy statek powietrzny pionowego startu i lądowania (VTOL) o maksymalnej masie startowej 25 kg (55 funtów), zaprojektowany do misji ISTAR trwających ponad 12-14 godzin dla typowej konfiguracji operacyjnej. Może otrzymać różne rodzaje wyposażenia, w tym system elektrooptyczny i zaawansowane sensory, stosownie do unikalnych potrzeb klientów. Dzięki możliwości autonomicznego startu i lądowania z obszaru o wymiarach zaledwie 3,7 na 3,7 m, Flexrotor idealnie nadaje się do misji ekspedycyjnych, gdzie wojsko dysponuje małymi przestrzeniami, zwłaszcza na morzu. Dzięki wsparciu Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych, który zamówił użycie Flexrotorów w ćwiczeniach z dziedziny bezpieczeństwa morskiego, zestaw można uznać za  sprawdzony w trudnych warunkach o wysokim stopniu zagrożenia i miejscach pozbawionych sygnału GPS. Flexrotor jest też używany w zadaniach porządkowych/ratowniczych, takich jak obserwacja pożarów lasów (zapewnia strażakom monitorowanie sytuacji w dzień i w nocy). Może zaspokoić inne potrzeby, w tym nawigację przez obszary zalodzone (pomaganie w prowadzeniu statków przez Ocean Arktyczny), egzekwowanie prawa i ochronę granic.

Spółka Aerovel zatrudnia ponad 30 osób i wykazuje znaczny potencjał wzrostu. Będzie nadal projektować i produkować Flexrotory w Bingen w stanie Waszyngton.

Źródło informacji: Airbus Helicopters

No comments

Leave your comment

In reply to Some User