fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

A321neo - Grafika: Airbus
A321neo - Grafika: Airbus

Avolon, międzynarodowa firma leasingowa, złożyła wiążące zamówienie na 100 samolotów A321neo, zwiększając całkowite zamówienie na maszyny tego typu do 190. Umowa gwarantuje Avolon ciągłość dostaw tych wąskokadłubowych samolotów z najpopularniejszej rodziny na świecie.

„Nowe zamówienie zwiększa nasz program dostaw i odzwierciedla wiarę firmy w długoterminowe perspektywy wzrostu na rynku lotnictwa”, powiedział Andy Cronin, dyrektor generalny Avolon. „Avolon ma obecnie zamówione 292 samoloty z rodziny A320neo, co potwierdza naszą zdolność do wspierania klientów w zakresie wymiany i rozbudowy floty w następnej dekadzie. Umowa odzwierciedla siłę finansową i sprawdzoną zdolność Avolon do szybkiej realizacji transakcji. Cieszymy się z możliwości dalszego zacieśnienia długotrwałych relacji z Airbusem po złożeniu w tym samym roku zamówienia na 20 samolotów A330neo”.

„Inwestycja w A321neo to świadectwo uznania od jednego z wiodących na świecie leasingodawców co do bezprecedensowej wartości, jaką ten najbardziej wszechstronny na świecie samolot wąskokadłubowy posiada dla leasingodawców i licznych użytkowników. Podkreśla też wizję firmy Avolon polegającą na zapewnianiu długoterminowych przydziałów slotów produkcyjnych na odpowiednie samoloty dla swoich klientów z linii lotniczych. W ten sposób Avolon i jego klienci będą mogli skorzystać na silnej tendencji wzrostu i wymian obserwowanych na wszystkich rynkach na świecie” – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor ds. międzynarodowych w Airbusie.

Dzięki najnowszej umowie łączna liczba zamówień Avolon bezpośrednio od Airbusa wzrośnie do 632 samolotów i obejmuje rodziny A320, A330 i A350. We wrześniu Avolon zamówił 20 samolotów A330neo, aby wykorzystać rosnący światowy popyt na samoloty szerokokadłubowe.

A321neo to największy członek rodziny A320neo firmy Airbus, oferujący niezrównany zasięg i osiągi. Dzięki zastosowaniu silników nowej generacji i sharkletów A321neo zapewnia redukcję hałasu o 50% oraz oszczędność paliwa i redukcję emisji CO₂ na poziomie 20% w porównaniu z wąskokadłubowymi samolotami poprzedniej generacji. Jednocześnie gwarantuje najwyższy komfort pasażerów w najszerszej na świecie kabinie wąskokadłubowej. Do tej pory ponad 100 klientów na całym świecie zamówiło przeszło 5 600 maszyn A321neo.

Avolon również zamierza kupić 40 kolejnych samolotów B737-8, aby poszerzyć flotę składającą się z wariantów B737-8 i B737-10 – do ponad 110 odrzutowców. W czerwcu Avolon zamówił również 40 samolotów B737-8.

Nowe zamówienie podlega zatwierdzeniu przez akcjonariuszy Bohai Leasing Co, Ltd, głównego akcjonariusza Avolon, a po sfinalizowaniu zostanie opublikowane na stronie internetowej Boeinga poświęconej zamówieniom i dostawom.

„Dzisiejsze zamówienie odzwierciedla nasz ciągły optymizm co do perspektyw sektora lotniczego i wzmacnia naszą zdolność do zaspokajania potrzeb klientów w zakresie terminów dostaw do 2030 r., kiedy dostępność samolotów jest bardzo ograniczona” – powiedział dyrektor generalny Avolon, Andy Cronin. - „Zaangażowaliśmy się w zakup w tym roku 80 nowych, oszczędnych samolotów B737 MAX, wspierając transformację naszej floty w kierunku samolotów o niższej emisji. Avolon od dawna wspiera platformę B737 MAX, dostarczając tysięczny B737 MAX wyprodukowany wcześniej w tym roku i pierwszy w historii B737 MAX w 2017 r. To przyjemność ponownie współpracować z Boeingiem przy tym nowym zamówieniu”.

B737 MAX zapewni klientom Avolon większą elastyczność w całej sieci, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych nawet o 20%. Każdy samolot pozwoli zaoszczędzić średnio do 8 milionów funtów CO2 rocznie w porównaniu z samolotami, które zastępuje.

Model B737-8, mieszczący w zależności od konfiguracji od 162 do 210 pasażerów i posiadający zasięg do 3500 mil morskich, jest wszechstronnym samolotem wąskokadłubowym, zdolnym do zyskownego operowania na trasach krótkiego i średniego zasięgu.

Źródło informacji: Airbus, Boeing, redag. aviation24.pl

No comments

Leave your comment

In reply to Some User

Press F10 to toggle Full Screen editing.