Rok 2024 w Porcie Lotniczym Bydgoszcz to wzrost liczby pasażerów rejsów czarterowych, nowe kierunki w siatce połączeń, rozwój usług MRO oraz intensyfikacja współpracy z partnerami z sektora CARGO.
Z usług bydgoskiego lotniska skorzystało 366 355 pasażerów, co stanowi wynik zbliżony do poprzedniego roku. Osiągnięto go pomimo czasowego zawieszenia rejsów Wizz Air oraz ograniczenia liczby lotów do Dublina i Birmingham w sezonie letnim. W ostatnim kwartale 2024 roku obsłużono 68 612 podróżnych.
Bydgoski port odnotował wyraźny wzrost zainteresowania rejsami czarterowymi. W 2024 roku odprawiono 88 662 pasażerów podróżujących na wakacyjne kierunki – o 47% więcej niż rok wcześniej. Do tego wyniku przyczyniło się wprowadzenie nowych tras – na Majorkę oraz do Marsa Alam, które było pierwszym całorocznym kierunkiem czarterowym z Bydgoszczy. Ponadto zwiększono liczbę lotów do Antalyi i na Kretę.
Pod koniec roku ogłoszono kolejne nowości w siatce połączeń. Od 31 marca 2025 Ryanair uruchomi loty do Alicante, a 27 kwietnia Lufthansa przywróci połączenie z Frankfurtem.
W 2024 roku Port Lotniczy Bydgoszcz kontynuował rozwój sektora MRO (Maintenance, Repair and Overhaul), koncentrującego się na serwisowaniu statków powietrznych. Współpraca z krajowymi i europejskimi partnerami otwiera nowe możliwości dla tej branży w regionie Kujaw i Pomorza.
– Nawiązaliśmy relacje z kluczowymi firmami zajmującymi się serwisowaniem samolotów, a prowadzone rozmowy o dalszych projektach pozwalają nam myśleć o stworzeniu w Bydgoszczy europejskiego centrum serwisowego – mówi Monika Mejsner-Hermelin, Prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz. – Rozwój tego segmentu to szansa na nowe miejsca pracy oraz wykorzystanie potencjału lokalnych firm, takich jak WZL nr 2 S.A., a także wsparcie edukacji technicznej w szkołach średnich i na uczelniach wyższych.
W obszarze CARGO lotnisko uzyskało pozwolenie na prowadzenie magazynu czasowego składowania i rozszerzyło współpracę z firmami logistycznymi, w tym Morską Agencją Gdynia i Far Logistics Poland. Dzięki współpracy z PLL LOT realizowane są przesyłki cargo na trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa, co przyczynia się do rozwoju tego segmentu. Prowadzone są także rozmowy dotyczące wykorzystania bocznicy kolejowej w połączeniu z infrastrukturą lotniczą.
W 2025 roku lotnisko planuje dalsze rozszerzanie siatki połączeń. Poza Alicante i Frankfurtem w ofercie czarterowej pojawi się Enfidha w Tunezji, a całoroczne loty do Marsa Alam pozostaną w rozkładzie.
– Miniony rok pokazał, że Port Lotniczy Bydgoszcz ma duży potencjał rozwoju. W 2025 roku zamierzamy kontynuować działania w obszarze ruchu pasażerskiego, CARGO i MRO, umacniając pozycję lotniska na mapie lotniczej Polski – podsumowuje Prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz S.A.
Źródło informacji: Port Lotniczy Bydgoszcz / modyf. Aviation24.pl