Airbus Corporate Jets opracowuje nowatorską aranżację kabiny pasażerskiej.

Airbus Corporate Jets opracowuje nowatorską  aranżację  kabiny pasażerskiej

Airbus Corporate Jets połączył swoją wiedzę o preferencjach klientów z nowym podejściem do aranżowania kabiny pasażerskiej, opracowując nową koncepcję kabiny dla samolotów z rodziny ACJ320neo. Projekt o nazwie Melody charakteryzuje się opływowymi liniami inspirowanymi naturą, na przykład górzystym horyzontem, szeroko rozlanymi rzekami, pustynnymi diunami. Linie te są widoczne zarówno w głównym korytarzu prowadzącym przez kabinę, jak i na zakrzywionych ścianach w poszczególnych strefach.

Nowa koncepcja skupia się również na stworzeniu bardziej atrakcyjnego otoczenia, które jest cichsze, a zarazem lepiej dostosowane do odtwarzania obrazu i dźwięku w warunkach „kina domowego”.

Choć każdy projektant kabiny ma własny styl, istnieją pewne ogólne zasady, których musi przestrzegać. Przede wszystkim musi wiedzieć, jak będzie używany odrzutowiec korporacyjny, a także rozumieć styl życia, gusta i preferencje klientów.

Szef działu kreatywno-koncepcyjnego Airbus Corporate Jets, Sylvain Mariat, z biegiem lat odbył z klientami wiele dyskusji – w hotelach, domach i biurach – aby poznać cenione przez nich wartości, takie jak relaks płynący z obcowania z naturą oraz ciche i komfortowe otoczenie.

Mariat połączył te wartości z przyszłościowym podejściem, aby stworzyć kabinę Melody dla nowych samolotów, takich jak ACJ320neo, którego dostawy rozpoczną się pod koniec 2018 roku.

Projekt korzysta też z nowych technologii, takich jak lekkie włókno węglowe w stołach i szafach oraz uproszczenie okablowania poprzez szersze wykorzystanie łączności Wi-Fi, dzięki czemu kabina jest lżejsza, co zwiększa zasięg samolotu.

Airbus dostarczył już ACJ319 z tymi technologiami, który – po dodaniu końcówek skrzydeł typu Sharklet – regularnie lata z Azji na zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych.

Ponad 180 odrzutowców korporacyjnych firmy Airbus jest używanych przez firmy, rządy i klientów indywidualnych na wszystkich kontynentach, łącznie z Antarktydą.
projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320projektowanie kabin samolotów airbus 320

* * *

O samolotach korporacyjnych Airbusa

Airbus oferuje najszerszą i najnowocześniejszą gamę odrzutowców korporacyjnych na świecie. Klienci mają pełen wybór najszerszych i najbardziej przestronnych kabin. Jest to linia obejmująca pełen przekrój maszyn, od ACJ318 aż po dwupokładowego ACJ380. Dzięki temu klienci mogą wybrać odpowiedni poziom komfortu i rozmiary dopasowane do swoich potrzeb.

W skład rodziny wchodzą modele Airbus ACJ318, ACJ319 i ACJ320, których kabiny są najszersze i najwyższe ze wszystkich innych odrzutowców korporacyjnych – są mniej więcej dwa razy szersze niż tradycyjne samoloty biznesowe przy zachowaniu podobnej długości i rozpiętości skrzydeł.

Dzięki temu modele ACJ318, ACJ319 i ACJ320 oferują nowy standard, do którego aspirują klienci samolotów dyspozycyjnych, zarówno gdy kupują samolot po raz pierwszy, jak i wówczas gdy zastępują mniejsze maszyny samolotami Airbus. Oznacza to również, że pasażerowie mogą korzystać z niezrównanego komfortu i ilości przestrzeni podczas każdej podróży, a także z pełnej swobody poruszania się po pokładzie.

Samoloty ACJ mogą pomieścić na pokładzie od 19 do 50 pasażerów, a ich wnętrza mogą być proste lub wyrafinowane – w zależności od życzeń klienta. Dzięki temu samoloty ACJ318, ACJ319 i ACJ320 mogą pomieścić więcej pasażerów niż tradycyjne odrzutowce biznesowe, oferując przy tym znacznie większą wygodę. Dzięki temu są one idealne do przewożenia grup pracowników, dużych rodzin i delegacji rządowych.

A ponieważ samoloty ACJ318, ACJ319 i ACJ320 posiadają tak dużą przestrzeń, pasażerowie mogą spokojnie pracować po jednej stronie kabiny, podczas gdy ich towarzysze podróży spędzają wolny czas w jej innej części, co – inaczej niż w tradycyjnych samolotach biznesowych – pozwala każdemu optymalnie wykorzystać swój czas.

Modele ACJ318, ACJ319 i ACJ320 są samolotami o zasięgu międzykontynentalnym, co oznacza, że mogą przelecieć bez międzylądowania np. z Pekinu do Moskwy, z Dżuddy do Londynu, czy też z Paryża do Nowego Jorku czy Dubaju, a także w obrębie kontynentów bez przesiadek, a ich pasażerowie korzystać mogą z bezkonkurencyjnej wygody i przestrzeni.

Ponieważ wszystkie trzy odrzutowce wywodzą się bezpośrednio z nowoczesnej i popularnej rodziny liniowców A320, których około 7000 sztuk zostało jak dotąd zakupionych przez około 330 klientów i przewoźników, klienci korzystający z korporacyjnych odrzutowców Airbus zawsze będą w pobliżu którejś z tych maszyn, niezależnie od tego, w której części świata będą lecieć.

Ponadto, ponieważ ACJ318, ACJ319 i ACJ320 wzorowane są na samolotach, które latają wiele razy dziennie w trudnych warunkach, w jakich eksploatowane są samoloty pasażerskie, muszą być odpowiednio solidne i zapewniają niezawodność na poziomie 99,9 procent.

Klienci szukający sposobu na przewiezienie większej liczby pasażerów, niż mieszczą ACJ318, ACJ319 i ACJ320, mają do dyspozycji rodzinę samolotów szerokokadłubowych dla VIP-ów, zbudowaną na bazie pozostałych maszyn należących do nowoczesnej rodziny liniowców Airbus. W skład tej oferty wchodzą modele Airbus ACJ330, ACJA340, ACJ350 i ACJ380.

Oprócz większej liczby miejsc pasażerskich samoloty szerokokadłubowe Airbus oferują również możliwość wykonywania lotów bez przesiadek do dowolnego miejsca na świecie, co pozwala dyrektorom przedsiębiorstw, zamożnym osobom prywatnym oraz szefom rządów zaoszczędzić czas umożliwiając im bezpośrednie dotarcie do celu.

Wszystkie odrzutowce korporacyjne Airbus wywodzą się z nowoczesnej rodziny samolotów pasażerskich Airbus, co w połączeniu z ogromną bazą klientów na całym świecie sprawia, że stanowią one doskonałą inwestycję, która nie traci na wartości.

Nowoczesne samoloty biznesowe samolotów z rodziny Airbus ACJ oferują znacznie więcej funkcji w standardzie, w tym szereg takich, które oszczędzają czas i koszty.

Są to m.in. zoptymalizowane, wydajne aerodynamicznie konstrukcje; przyjazne dla pilotów, wspólne dla wszystkich samolotów Airbus kokpity; sterowanie typu fly-by-wire (które zmniejsza wagę samolotu, ogranicza serwisowanie i oferuje większą ochronę); lekkie materiały, takie jak włókna węglowe, a także scentralizowana konserwacja, oszczędzająca czas i koszty.

Wszystkie samoloty Airbus oferują ponadto automatyczne lądowanie kategorii 3B, dzięki czemu mogą dowieźć pasażerów do celu ich podróży, nawet jeśli inne samoloty muszą udać się gdzie indziej ze względu na niską widoczność.

Posiadają one ponadto bogatszą specyfikację, standardowo obejmującą wiele funkcji takich jak większa liczba elementów nawigacyjnych, oszczędzające paliwo winglety typu „wingtip fence” oraz lekkie hamulce węglowe obniżające wagę samolotu.

Klienci korzystający z korporacyjnych odrzutowców Airbus odnoszą korzyści nie tylko z racji potwierdzonej niezawodności maszyn szeroko eksploatowanych przez linie lotnicze. Mają także dostęp do globalnej sieci doradztwa technicznego, części zamiennych i szkoleń, obsługującej tysiące samolotów i ponad 440 klientów oraz przewoźników, jak również do spersonalizowanych usług w pełni dostosowanych do ich potrzeb.

Jak dotąd sprzedano ponad 170 korporacyjnych odrzutowców Airbus – ponad 110 maszyn ACJ318, ACJ319 i ACJ320, a do tego ok. 60 wersji szerokokadłubowych dla VIP-ów. Odrzutowce korporacyjne Airbus latają na wszystkich kontynentach, łącznie z Antarktydą.

Samoloty Airbus są montowane w Chinach, Francji i Niemczech z części wytwarzanych w krajach na całym świecie. Pozwala to wykorzystać wszystko to, co firmy z branży lotniczej mają najlepszego do zaoferowania w zakresie konstrukcji samolotów.

Utrzymują one pozycję lidera pod względem nowoczesności, wyznaczając nowe standardy komfortu pasażerów i wydajności, a także odgrywają kluczową rolę w zakresie podnoszenia poziomu wygody dla pasażerów.

Źródło: Airbus

Redakcja poleca

Kwi 17, 2019
"Galerię fotografii Iskier z całej Polski zaczynam od jedynego w ...
Kwi 12, 2019
Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej zaprasza do wspólnego ...
Kwi 12, 2019
Zespół Flaris opublikował kolejny film z lotów testowych Flarisa. Tym ...
Lut 07, 2019
JAK samolot można odbudować? ... Odpowiedź jest prosta: trzeba się ...
Lut 11, 2019
Drogowy transport pasażerskich samolotów zawsze zwraca uwagę. W ...
Lut 11, 2019
Pierwszy pasażer posiadacza licencji PPL(a) to zawsze wielkie ...
Lut 08, 2019
Główną rolę w filmie, który wszedł właśnie na ekrany największych ...
Lis 28, 2018
Był październik 1980 roku, kiedy dyrekcja zakładów PZL Świdnik ...
Wrz 06, 2018
Małgorzata Nowotnik i Marian Nowotnik to lotnicze małżeństwo, które ...

Najczęściej czytane

Kwi 26, 2019
Aeroklub Lubelski i Kagero Publishing Sp. z o.o. serdecznie ...
Kwi 25, 2019
Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję wysłuchać prelekcji na temat ...
Kwi 24, 2019
24 kwietnia Łukasz Czepiela, jeden z najlepszych na świecie pilotów ...
Kwi 20, 2019
Itaka - największe w Polsce biuro podróży - będzie najprawdopodobniej ...
Kwi 24, 2019
Jest już gotowy harmonogram pokazów radomskich Orlików na cały 2019 ...
Kwi 18, 2019
Najpóźniej jesienią przyszłego roku w 4 Skrzydle Lotnictwa Szkolnego ...
Mar 04, 2019
Jak podają największe polskie media min. RMF24.pl w rejonie ...
Lut 27, 2019
12 lutego wykonujący lot nad terytorium Republiki Czeskiej samolot ...
Lut 28, 2019
Bezpieczeństwo było, jest i będzie dla nas priorytetem. Przed chwilą ...
Mar 01, 2019
Na początek rozbudowy Państwowe Porty Lotnicze najpewniej wyburzą ...
Sty 29, 2019
Dwa nowe samoloty LET Aircraft Industries typu L 410 UVP E-20 trafią ...
Sty 27, 2019
Gdy por. Krzysztof Miko, pilot 7 Dywizjonu Lotniczego, został ciężko ...

Nasze wywiady

Lis 28, 2018
Był październik 1980 roku, kiedy dyrekcja zakładów PZL Świdnik ...
Paź 14, 2018
Za nami już 9. edycja słynnej Nocy w Instytucie Lotnictwa. Ponieważ w ...
Wrz 06, 2018
Małgorzata Nowotnik i Marian Nowotnik to lotnicze małżeństwo, które ...
Lip 16, 2018
Jako patron medialny Air Show w Radomiu mamy zaszczyt pokazać, jako ...
Kwi 23, 2018
Postanowiliśmy to sprawdzić składając wizytę z symulatorze Boeinga ...
Lut 04, 2018
Wczoraj w Hotelu Aiport Okęcie odbyła się impreza Open Day Cumulusy ...
Paź 11, 2017
Siedemnastoletnia Maja Kuczyńska w krótkim czasie zachwyciła świat ...
Wrz 12, 2017
W sobotę 9 września ekipa portalu Aviation24.pl odwiedziła urocze ...
Wrz 05, 2017
W imieniu firmy Eurofighter Jagdflugzeug GmbH i jej firm ...

Kalendarium Wikipedii

Dzisiaj jest: 18 Czerwca 2019    |    Wydarzyło się: 2011 – Na V Pikniku Lotniczym w Płocku zginął w katastrofie swego samolotu pilot Marek Szufa. 1928 - Amerykanka Amelia Earhart została (jako pasażerka) pierwszą kobietą która przeleciała samolotem nad Atlantykiem. 1953 - W katastrofie amerykańskiego wojskowego samolotu transportowego Douglas C-124 Globemaster II pod Tokio zginęło 129 osób. 1968 – Dokonano oblotu samolotu rozpoznawczego Tu-142. 1972 - Katastrofy samolotów pasażerskich w Wielkiej Brytanii (118 zabitych) i w ZSRR (122 zabitych). 1981 – Dokonano oblotu amerykańskiego bombowca odrzutowego Lockheed F-117 Nighthawk. 1916 - Urodził się Max Immelmann, niemiecki pilot wojskowy, as myśliwski (ur. 1890). 1953 – Zmarł René Fonck, francuski pilot wojskowy, as myśliwski (ur. 1894).

Lotnicza książka

Gru 27, 2018
Zbliża się koniec roku w którym obchodzimy 100-rocznicę Odzyskania ...
Lis 14, 2018
Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie zaprasza na oblot książki pt. ...
Lis 03, 2018
Wiedza o tym, że zaatakowana 1 września 1939 roku Rzeczpospolita ...
Sie 22, 2018
Pasjonująca historia polskich pilotów, których odwaga i męstwo ...
Cze 08, 2018
Książka, która zdaniem Mariusza Szczygła warta jest złamania siódmego ...
Cze 06, 2018
Karaś, Junak, Iskra, Bies, wreszcie i Orlik. Pasjonaci aeronautyki ...
Mar 17, 2018
Zastanawialiście się kiedyś, jaki zapach ma przestrzeń kosmiczna? A ...
Mar 01, 2018
Kilka miesięcy temu nakładem poznańskiego wydawnictwa DYGRESJE ...
Lut 19, 2018
Był rok 1982. Od czterech lat byłem pracownikiem ZRLiLK. Ten akurat ...

Nasze Video

Maj 19, 2019
W ramach Nocy Muzeów, 100-lecia Eskadry Kościuszkowskiej, 90-lecia ...
Gru 16, 2018
Lotniczy Dom Kultury Skocznia Warszawa w ramach projektu "Niebo bez ...
Sie 15, 2018
Dzisiaj na warszawskim niebie zobaczyliśmy: śmigłowce Mi-2 , ...
Mar 23, 2018
Dzisiaj dokładnie o godzinie 8:55 czasu lokalnego na warszawskim ...
Maj 19, 2017
Pod koniec kwietnia dzieci z jednej z warszawskich szkół podstawowych ...
Maj 17, 2017
Od jutra rusza sprzedaż biletów na musical "Piloci", a już dziś ...
Top