W 2020 roku dostawy objęły:
|
Dane dla 2020 roku (w tym) |
Dane dla 2019 roku (w tym) |
||
Rodzina A220 |
38 |
|
48 |
|
Rodzina A320 |
446 |
(431 NEO) |
642 |
551 NEO |
Rodzina A340 |
19 |
(13 NEO) |
53 |
(41 NEO) |
Rodzina A350 |
59 |
(14 A350-1000) |
112 |
(25 A350-1000) |
A380 |
4 |
|
8 |
Aby przezwyciężyć ograniczenia w podróżach międzynarodowych, zespół Airbusa wdrożył innowacyjne rozwiązanie e-dostawy, którym objęto ponad 25% przekazywanych w 2020 r. samolotów, co umożliwiło klientom odbieranie maszyn przy zminimalizowaniu konieczności podróżowania przez ich zespoły do zakładów Airbusa.
„Praca ramię w ramię z klientami pozwoliła nam przejść przez trudny rok. Zespoły Airbusa, klienci i dostawcy zjednoczyli się w obliczu przeciwności, aby osiągnąć taki wynik. Dziękujemy również naszym partnerom i rządom za ich silne wsparcie dla sektora lotniczego”, powiedział Guillaume Faury, prezes Airbusa. „Opierając się na wnioskach z dostaw w 2020 r., jesteśmy ostrożnymi optymistami, jeśli chodzi o rok 2021, choć w perspektywie krótkoterminowej stoją przed nami istotne wyzwania i niepewność”.
W 2020 roku Airbus zebrał łącznie nowe zamówienia na 383 samoloty, co przysporzyło mu 268 zamówień netto. Taki wynik oznacza dalsze poparcie klientów we wszystkich segmentach rynku. W przypadku rodziny A220 firma zdobyła zamówienia na 64 nowe samoloty, co potwierdza, że jest to czołowa maszyna w swojej kategorii. Rodzina A320 zdobyła 296 nowych zamówień, w tym 37 w wariancie A321XLR. W segmencie szerokokadłubowym Airbus zdobył 23 nowe zamówienia, w tym na dwa A330 i na 21 A350. Po anulowaniu zamówień na 115 samolotów do końca 2020 roku zaległości produkcyjne Airbusa wyniosły 7184 samolotów. Airbus poda wyniki finansowe za cały rok 2020 18 lutego 2021 r.
Źródło informacji: Airbus