„747-8F to najlepszy i najbardziej wszechstronny samolot szerokokadłubowy cargo na rynku. Cieszymy się, że możemy wzmocnić naszą flotę zakupem tych czterech samolotów” - powiedział John W. Dietrich, prezes i dyrektor generalny Atlas Air Worldwide. „Ta znacząca szansa na rozwój pozwoli nam wykorzystać duży popyt i zapewnić wartość naszym obecnym i potencjalnym klientom. Wydajność i możliwości modelu 747-8F są kolejnym uzupełnieniem naszego wieloletniego zainteresowania wiodącą technologią. Dedykowane transportowce - takie jak te obsługiwane przez nasze spółki zależne Atlas, Polar i Southern - będą nadal poszukiwane, ponieważ światowy rynek przewozów lotniczych, w szczególności sektor e-commerce i usług ekspresowych, będzie się nadal rozwijał ”.
Przy maksymalnej ładowności 137,7 ton (137,750 kg), 747-8 Freighter umożliwia klientom dostęp do większej o 20% ładowności przy zużyciu o 16% mniej paliwa w porównaniu do B747 poprzedniej generacji. Samolot ten posiada również o 30% cichsze silniki. Samoloty 747-8 objęte umową będą ostatnimi czterema samolotami, które zejdą z linii produkcyjnej w Everett w stanie Waszyngton.
Atlas Air ma w swojej obecnej flocie 53 samoloty B747, co czyni go największym operatorem tego modelu na świecie. Światowej klasy flota obejmuje również modele 737, 767 i 777. W szczególności modele 747 i 777 są w stanie przewozić wysokie i ponadgabarytowe ładunki na paletach o wysokości 3 metrów (10 stóp). Ta wspólna wysokość palety na głównym pokładzie obsługuje wymienne palety, zwiększając wszechstronność obu modeli.
W lipcu 2020 roku Boeing ogłosił decyzję o zakończeniu produkcji B747-8 w 2022 roku.
Źródło informacji: Boeing