Wydrukuj tę stronę
wtorek, 21 lipiec 2020 10:38

Badania dotyczące redukcji emisji i hałasu podczas lotu na zrównoważonym paliwie.

Napisane przez Redakcja
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Badania dotyczące redukcji emisji i hałasu podczas lotu na zrównoważonym paliwie. Foto: Boeing / Etihad

Boeing i Etihad Airways będą używać B787-10 Dreamliner do testowania sposobów redukcji emisji i hałasu w ramach programu ecoDemonstrator, zanim linie lotnicze odbiorą pierwsze samoloty tej jesieni. Współpraca, która obejmuje szeroko zakrojone testy pomiarów dźwięku z partnerami branżowymi, opiera się na strategicznym sojuszu na rzecz zrównoważonego rozwoju Boeing i Etihad, utworzonym w listopadzie 2019 roku.

"Jest to najnowszy program w ramach wiodącego w branży strategicznego partnerstwa Etihada z Boeingiem, skupiający się na wprowadzaniu innowacyjnych, rzeczywistych rozwiązań dla kluczowych wyzwań zrównoważonego rozwoju stojących przed branżą lotniczą" - powiedział Tony Douglas, dyrektor generalny Etihad Aviation Group. - "Program ecoDemonstrator opiera się na innowacjach i zrównoważonym rozwoju - a są to podstawowe wartości dla Etihad Airways, Abu Zabi i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Etihad i Boeing widzą wielką szansę na współpracę i dzielenie się wiedzą w celu zminimalizowania wpływu lotnictwa na środowisko".

Program ecoDemonstrator wykorzystuje komercyjne samoloty do testowania technologii, które mogą uczynić lotnictwo bezpieczniejszym i bardziej zrównoważonym teraz i w przyszłości. Program 2020, który rozpocznie się w sierpniu, jest pierwszym, który użyje Boeinga 787-10.

"Współpraca branżowa jest kluczowym aspektem programu ecoDemonstrator Boeinga, który umożliwia nam przyspieszenie innowacji" - powiedział Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. - "Jesteśmy dumni z tego, że możemy poszerzyć naszą współpracę z Etihad Airways w zakresie zrównoważonego rozwoju, testując obiecujące technologie, które mogą zmniejszyć emisję zanieczyszczeń, pomóc lotnictwu komercyjnemu w realizacji naszych celów klimatycznych oraz umożliwić rozwój branży w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem naszej planety i jej zasobów naturalnych".

Boeing i Etihad będą współpracować z wiodącymi w branży partnerami, w tym NASA i Safran Landing Systems, w celu przeprowadzenia pomiarów hałasu emitowanego przez czujniki umieszczone w samolocie i na ziemi. Dane te zostaną wykorzystane do walidacji procesów przewidywania hałasu emitowanego przez samoloty i potencjału redukcji hałasu konstrukcji samolotów, w tym podwozia, które są modyfikowane w celu zapewnienia cichszych operacji.

Ponadto zostanie przeprowadzony lot, podczas którego piloci, kontrolerzy ruchu lotniczego i centrum operacyjne linii lotniczych będą jednocześnie dzielić się informacjami cyfrowymi w celu optymalizacji wydajności tras i zwiększenia bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie obciążenia pracą i zatłoczenia częstotliwości radiowych.

Loty próbne będą odbywały się przy wykorzystaniu zrównoważonego paliwa, co znacznie zmniejsza wpływ lotnictwa na środowisko naturalne. Przewiduje się, że program testowy potrwa około czterech tygodni zanim Etihad wprowadzi do eksploatacji swojego Boeinga 787-10.

Źródło informacji: Boeing

Czytany 930 razy

Artykuły powiązane