Wydrukuj tę stronę
środa, 24 styczeń 2018 13:52

Dofinansowanie zakupu sprzętu niezbędnego dla działalności lotniczej w 2018 roku.

Napisane przez ULC
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Autor zdjęcia: Mariusz Barszcz / Aviation24.pl Autor zdjęcia: Mariusz Barszcz / Aviation24.pl

Urząd Lotnictwa Cywilnego wszystkim zainteresowanym dofinansowaniem zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej oraz realizacji nadzoru przypomina, że wnioski w tym zakresie można składać do 31 stycznia 2018 roku.

Wysokość udzielonej pomocy nie może przekroczyć 50 proc. łącznej wartości planowanych kosztów zakupu sprzętu lub urządzenia.

Wnioski zostaną rozpatrzone przez Prezesa Urzędu w terminie do dnia 15 marca 2018 r. W przypadku wejścia w życie ustawy budżetowej po 1 lutego 2018 roku Prezes ULC rozpatrzy wnioski w terminie sześciu tygodni od dnia wejścia w życie ustawy budżetowej.
Wzór wniosku stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 3 sierpnia 2012 r. w sprawie dofinansowania zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej i realizacji nadzoru w tym zakresie (Dz. U. 2012 r. poz. 904).

Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
1) kopię odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, wydanego nie wcześniej niż na 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku, a w przypadku gdy aktualne dane nie zostały ujawnione w rejestrze – poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu określającego formę prawną podmiotu ubiegającego się o pomoc oraz sposób jego reprezentacji, w szczególności kopię umowy spółki lub innego przewidzianego przepisami dokumentu dotyczącego ustanowienia, działalności i organizacji podmiotu ubiegającego się o pomoc;
2) oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo w przypadku nieotrzymania pomocy de minimis – oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.6) podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu zgodnie z KRS;
3) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) podpisany przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu zgodnie z KRS;
4) zatwierdzone sprawozdania finansowe za okres 2 ostatnich lat obrotowych, a w przypadku podmiotów prowadzących działalność przez okres krótszy niż 2 lata przed złożeniem wniosku – za okres 1 roku obrotowego, sporządzane zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości bez uwzględnienia ewentualnych przychodów z otrzymanej pomocy de minimis objętej wnioskiem albo poświadczone za zgodność z oryginałem kopie tych sprawozdań. Przez zatwierdzone sprawozdanie finansowe należy rozumieć sprawozdanie finansowe sporządzone zgodnie z  Ustawą z dnia 22 listopada 2017 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2017 r. poz. 2201). W przypadku jeśli podmiot dokonuje zatwierdzenia poprzez powzięcie uchwały, zobowiązany jest do jej przekazania. W przypadku braku obowiązku sporządzania sprawozdania finansowego należy przedłożyć stosowne oświadczenie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu zgodnie z KRS.
Jednocześnie w przypadku gdy, do podpisywania dokumentów w imieniu podmiotu upoważniona jest osoba, która nie figuruje z imienia i nazwiska w KRS (np. Dyrektor Aeroklubu), należy przestawić dokument potwierdzający upoważnienie do podpisywania ww. dokumentów (np. akt powołania, stosowną uchwałę).

Kryteria podziału kwoty:
Prezes Urzędu przy rozpatrywaniu wniosków i podejmowaniu decyzji o przyznaniu pomocy bierze pod uwagę zwiększenie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym oraz poprawę ruchu lotniczego, polegające na:
• zapewnieniu usunięcia w całości zagrożenia bezpieczeństwa istniejącego w działalności podmiotu;
• dostosowaniu podmiotu do standardów bezpieczeństwa wynikających z wymogów zawartych w krajowych oraz międzynarodowych przepisach z zakresu lotnictwa cywilnego;
• zwiększeniu bezpieczeństwa lotów przez wyposażenie załóg statków powietrznych w środki bezpieczeństwa;
• dostosowaniu sprzętu lotniczego w środki zwiększające poziom bezpieczeństwa przy wykonywaniu lotów w zmiennych warunkach atmosferycznych;
• wyposażeniu we wzrokowe pomoce nawigacyjne;
• zapewnieniu bezpieczeństwa utrzymania pola naziemnego ruchu lotniczego;
• zapewnieniu zasilania stanowisk kierowania ruchem lotniczym;
• przyczynieniu się do realizacji zaleceń pokontrolnych z zakresu lotnictwa cywilnego.

W przypadku gdy w 2018 roku złożone wnioski przekroczą łącznie kwotę przewidzianą w budżecie, Prezes Urzędu przy rozpatrywaniu wniosków i podejmowaniu decyzji o przyznaniu pomocy, oprócz kryteriów, o których mowa powyżej weźmie pod uwagę:
1) ilość i wysokość dofinansowania przyznanego podmiotowi na zakup sprzętu i urządzeń w latach poprzednich;
2) poprawność wypełniania obowiązków wynikających z przyznanego w latach poprzednich przez Prezesa Urzędu dofinansowania na zakup sprzętu i urządzeń, w tym realizacji postanowień umów o dofinansowanie.
3) potrzeby podmiotów, których celem statutowym jest prowadzenie działalności lotniczej lub realizacja nadzoru w tym zakresie, a których dochód z działalności gospodarczej służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków, wspólników albo akcjonariuszy.

Źródło informacji: http://www.ulc.gov.pl/pl/publikacje/wiadomosci/4331-dofinansowanie-zakupu-sprzetu-niezbednego-dla-dzialalnosci-lotniczej-w-2018-r

Czytany 2700 razy Ostatnio zmieniany środa, 24 styczeń 2018 14:01

Artykuły powiązane