wtorek, 15 wrzesień 2020 11:14

Druk 3D zwiększa wydajność rur żarowych komór spalania w silnikach odrzutowych.

Napisane przez Awexim.pl
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Druk 3D zwiększa wydajność rur żarowych komór spalania w silnikach odrzutowych. Źródło grafiki: Avexim.pl

Jedną z najbardziej specjalistycznych gałęzi przemysłu ciężkiego stanowi przemysł lotniczy. Ciągłe zwiększanie wydajności maszyn i ich komponentów to cel przede wszystkim lotnictwa wojskowego ale również lotnictwa cywilnego.

Złożone zjawiska fizyczne i reakcje chemiczne zachodzące wewnątrz silników odrzutowych wymagają specjalnego podejścia podczas ich projektowania: muszą spełniać nie tylko wymagania wydajności, lecz przede wszystkim wytrzymałości i odporności i masy. W przypadku takich wymagań druk 3D z metalu standardowe technologie wytwarzania. Poniższy artykuł prezentuje zastosowanie technologii selektywnego stapiania laserowego proszków metali (SLM/DMLS) do produkcji części silnika odrzutowego. Zastosowanie tej technologii dostępnej w przemysłowych drukarkach 3D Farsoon Technologies pozwala na znaczne zoptymalizowanie kształtu i poprawę wydajności kluczowego elementu silnika.

Tło projektu:

Określana jako "serce" silnika turbinowego, komora spalania jest odpowiedzialna za krytyczne zadanie: w jej wnętrzu spala się duże ilości paliwa mieszane z dużą ilością powietrza. W ten sposób wytwarza ciepło oraz płynny strumień przepływu gazu, którego turbina wymaga do swojej nominalnej pracy.

Rura żarowa, będąca przedmiotem niniejszego artykułu, jest rozstawiona wzdłuż osi centralnej silnika turbinowego, wewnątrz obudowy komory spalania. Jej zadaniem jest doprowadzanie przegrzanego gazu do komory. Obecność gazu szybko doprowadza wtryskiwane paliwo do temperatury zapłonu. Aby zapewnić optymalne warunki pracy, rury żarowe posiadają dużą ilość otworów do wprowadzania gazu.

Będąc kluczowym elementem komory spalania, rurka musi wytrzymać ekstremalne warunki cieplne i ciśnieniowe, jednocześnie utrzymując wymaganą niezawodność i wydajność. Produkcją detalu zajmuje się firma Chengli Aviation, ekspert w obszarze projektowania i produkcji komór spalania i systemów wtrysku paliwa dla przemysłu lotniczego i morskiego w Chinach. Technologia stapiania proszków metalowych wykorzystywana w maszynach Farsoon oferuje zupełnie nowe możliwości w tym obszarze. Dzięki drukowi 3D z metalu osiągnięto zwiększoną trwałość rur żarowych, jednocześnie optymalizując masę elementu.

Wyzwanie:

Niezawodność jest kluczowym czynnikiem w projektowaniu tego typu elementów. W komorze spalania występują ekstremalne warunki pracy, takie jak wysoka temperatura, korodujące ciepło uwalniające gazy czy turbulentny, pulsujący przepływ powietrza. Rura ogniowa (żarowa) jest narażona na naprężenia termiczne, które często powodują awarie takie jak pęknięcia, ablacje, łuszczenie się, deformacje, itp. W celu osiągnięcia wymaganej wytrzymałości i funkcjonalności, elementy te projektuje się uwzględniając złożone struktury geometryczne.

Konstrukcje te obejmują struktury durszlakowate charakterystyczne dla strefy początkowej czy korpus płomieniówki z dużą ilością otworów wentylacyjnych i wlotowych dla gazów roboczych. Ponadto otwory wentylacyjne mają wiele różnych wymiarów w zależności od przeznaczenia: pod powietrze pierwotne, wtórne czy rozcieńczające. Te złożone struktury i cechy powodują, że projektowanie tych części pod wykonanie tradycyjnymi technikami (obróbką ubytkową) jest trudne do wykonania. Rurka płomieniowa musi być produkowana jako kilka oddzielnych części, a następnie obrabiana w wielu procesach gięcia, cięcia i spawania.

Złożoność konstrukcji tych części stanowi niełatwe wyzwanie w produkcji. Dodatkowo w znacznym stopniu wpływa na niezawodność gotowej części, ponieważ łączenie wielu części składowych zwiększają możliwość uszkodzenia podczas eksploatacji. Montaż detalu z wielu elementów utrudnia precyzyjną kontrolę wymiarów, która jest kluczowa dla osiągnięcia wysokiej sprawności spalania i stabilności przepływu powietrza. To wszystko powoduje wysoki wskaźnik odrzutów na produkcji. Ponadto, wielokrotne procesy obróbki i montażu skutkują długimi cyklami produkcyjnymi.

axexim silnik odrzutowy druk 3dObrazek 1. Rura żarowa (Flame tube) wykonana technikami addytywnymi (wydruk 3D z metalu) w pojedynczym procesie produkcyjnym. Źródło obrazka: Chengli Aviation

Najlepsze rozwiązanie do zastosowania:

Na początku 2017 roku Chengli Aviation wdrożyła w swoim zakładzie drukarkę Farsoon FS271M (druk 3D z metalu), aby sprostać wyzwaniom w procesie projektowania i produkcji komponentów silników lotniczych. Otwarty system Farsoon do produkcji addytywnej oferuje niespotykaną swobodę w projektowaniu geometrii, ponieważ użytkownik ma pełny dostęp do wszystkich parametrów obróbki. W ten sposób opracowano optymalne warunki do zastosowania w procesie produkcji rury żarowej silnika odrzutowego. (Rysunek 1).

GH3536 (numer UNS N06002) to wysokotemperaturowy stop na bazie niklu. Szeroko stosowany w produkcji elementów komór spalania turbin lotniczych jest używany również do tego zastosowania. Charakteryzujący się doskonałą odpornością na utlenianie i korozję, dobrą przetwarzalnością i wydajnością spawania. Wykorzystywany w systemach spiekania metali Farsoon, GH3536 może osiągnąć różne charakterystyki wydajności poprzez różne strategie obróbki cieplnej.

Chengli Aviation to jeden z pionierów w Chinach w kwestii wykorzystania druku 3D z metalu w procesie produkcyjnym części lotniczych. We współpracy z Farsoon opracowali optymalne warunki przetwarzania GH3536 na maszynie FS271M. Ścisła współpraca zaowocowała osiągnięciem wymaganej wydajności, odporności na wysokie temperatury oraz jakości powierzchni również w tym konkretnym zastosowaniu. Dzięki otwartej strategii materiałowej i otwartych parametrach firmy Farsoon, Chengli Aviation jest w stanie dalej dostosowywać swój system do druku 3D z metalu FS271M do innych, specjalistycznych materiałów i parametrów obróbki w miarę rozszerzania zakresu zastosowań i nowych projektów.

Rezultat:

Zoptymalizowana pod kątem wydruku 3D konstrukcja płomienicy jest w stanie połączyć dotychczas wytwarzanych, 9 pojedynczych części w jedną. Całość wyprodukowano na Farsoon FS271M w pojedynczym procesie produkcyjnym. Uprościło to znacznie złożoność tradycyjnego procesu produkcji i montażu. W efekcie redukując czas trwania cyklu produkcji o 50%. Jednocześnie zwiększyło integralność konstrukcyjną, precyzję wymiarową i efektywność produkcji poprzez wyeliminowanie ręcznego spawania części. Rura żarowa poddana obróbce wtórnej przeszła testy funkcjonalne w nominalnych warunkach pracy w wysokiej temperaturowej.

Co więcej, wyprodukowana metodami druku 3D płomienica osiągnęła wagi o 20% niższą w stosunku do pierwotnego projektu, przy takich samych wymogach wytrzymałościowych. Mniejsza waga kluczowych elementów napędowych oznacza większą sprawność i większe odległości przelotowe oraz wyższą zdolność transportową. Ponadto, lekka konstrukcja zwiększa efektywność spalania paliwa, pomagając w usuwaniu zanieczyszczeń atmosferycznych.

Dzięki zaawansowanej strategii skanowania Farsoon, element od razu po wydrukowaniu może osiągnąć optymalną jakość powierzchni. Wysokość chropowatości wynosi 6 μm, co skutkuje mniejszymi wymaganiami w zakresie obróbki końcowej. Można również osiągnąć takie cechy, jak otwory na powietrze pierwotne o średnicy 0,5 mm. Część ta została również dodatkowo zaprojektowana z minimalną ilością wymaganych struktur podporowych, co również przyczynia się do poprawy jakości powierzchni.

axexim silnik odrzutowy druk 3d Obrazek 2. Rurka płomieniowa do wnętrza komory spalania. Projekt opracowany przez Chengli Aviation, wydrukowany na Farsoon FS271M. Źródło obrazka: Farsoon Technologies.

"Mamy pełne zaufanie pracując z Farsoon w kwestii technologią druku i serwisu", opisuje przedstawiciel Chengli Aviation, "Otrzymujemy ogromne korzyści dzięki maszynom Farsoon z otwartą platformą, gdzie nasi inżynierowie mogą mieć pełny dostęp do różnych konfiguracji parametrów. Nasz zespół aktywnie wykorzystuje obecnie wiele systemów Farsoon w szerokim zakresie projektów i komponentów, począwszy od projektowania - prototypowania, produkcji małoseryjnej do certyfikacji, w tym dysz paliwowych, pierścieni wtryskowych, elementów komory spalania, łopatek turbin, wirników itp.

Informacje o Chengli Aviation:

Chengli Aviation jest wiodącym przedsiębiorstwem specjalizującym się w projektowaniu, rozwoju i produkcji komór spalania silników oraz systemów wtrysku paliwa dla przemysłu lotniczego, kosmicznego i morskiego. Ciesząc się solidnym zapleczem zarówno w zakresie tradycyjnych rozwiązań produkcyjnych, jak i technologii addytywnej, Chengli Aviation jest w stanie dostarczyć na rynek produkt o wysokiej jakości i innowacyjności.

Farsoon Technologies

Farsoon Technologies to firma specjalizująca się w produkcji przemysłowych drukarek 3D. Powstała w 2009 roku i szybko stała się liderem w produkcji i sprzedaży w Chinach. W 2017 roku firma otworzyła filię w Ameryce Północnej; Farsoon Americas z siedzibą w Austin, w Teksasie. Rok później, w Stuttgarcie w Niemczech powstała spółka Farsoon Europe GmbH, której celem jest prowadzenie bezpośredniej działalności na rynku europejskim. Farson produkuje przemysłowe drukarki 3D do tworzyw sztucznych (technologia SLS) oraz do metali (technologia SLM/DMLS/DMP) oraz posiada własną fabrykę proszków z tworzyw sztucznych. Przez lata stał się głównym innowatorem rynku:

  • Wszystkie systemy Farsoon są w pełni otwarte. Użytkownik otrzymuje dostęp do wszystkich kluczowych parametrów maszyny i procesu, a więc może stosować proszek od dowolnego producenta. Co więcej, Farsoon dostarcza użytkownikom opracowane profile druku z wielu materiałów firm zewnętrznych.
  • Farsoon jest producentem największej przemysłowej drukarki SLS, HT1001P CAMS oferuje wydruki nawet do 1 m długości. Drukarka stworzona jest do ciągłej produkcji drukiem 3D, ma modularną budowę i stanowi kompleksowe rozwiązanie dla przyszłych fabryk druku 3D.
  • Wprowadził autorską metodą ciągłej przemysłowej produkcji 3D – CAMS (Continous Additive Manufacturing Solution). CAMS to ciągły proces wydruku połączony z automatycznym zarządzaniem kolejnymi stacjami drukarki oraz kompleksowym, zamkniętym obiegiem materiału.
  • Opracował technologię FLIGHT polegającą na zastosowaniu laserów fiber w procesie SLS. Technologia pozwala na wydajniejsze, szybsze i bardziej dokładne wydruki z proszków tworzyw sztucznych.
  • Stale powiększa listę materiałów kompatybilnych ze swoimi maszynami. Współpracując z klientami opracowuje laserowe spiekanie nietypowych materiałów, na przykład czystej miedzi, stali H13 czy tantalu. Do gotowych materiałów zewnętrznych producentów tworzy profile druku i udostępnia je klientom.
  • Aby osiągnąć pełną otwartość dla przemysłu, Farsoon stale pracuje nad integracją swoich systemów z innymi przemysłowymi rozwiązaniami, współpracując z takimi firmami jak Autodesk czy Siemens.
  • Rozwinął swoje autorskie oprogramowanie zarówno do przygotowania wydruków (BulidStar) jak i do kontroli procesu (MakeStar). Oprogramowanie posiada dwa tryby: uproszczony, do codziennego użytku i ekspercki, oferujący pełną kontrolę nad parametrami.

Farsoon W Polsce

W Polsce oficjalnym przedstawicielem Farsoon Technologies jest firma Awexim.

Firma AWEXIM została założona w 1991 roku. Działalność firmy wywodzi się z obróbki skrawaniem, specjalizujemy się w optymalizacji procesów produkcyjnych i dostarczamy czołowej klasy obrabiarki i narzędzia skrawające. Posiadamy ponad 500 wdrożeń maszyn na terenie całej Polski. Zaufało nam już ponad 1000 firm w całym kraju, które dzięki naszemu wsparciu produkują taniej i wydajniej.

AWEXIM posiada ponad 25 letnie doświadczenie we wdrażaniu technologii optymalizujących koszty produkcyjne branży lotniczej. W ubiegłym roku utworzył dział druku 3D. W swojej ofercie, poza drukarkami Farsoon, AWEXIM posiada systemy obróbki powierzchni wyrobów firmy Rösler wraz ze specjalną linią produktów przeznaczonych do obróbki wydruków 3D, przecinarki taśmowe firmy BEHERINGER, która posiada także urządzenia przeznaczone do odcinania wydruków 3D z metali od płyty podłożowej oraz szeroki zbiór narzędzi skrawających. Ten zbiór kompleksowych rozwiązań sprawa, że AWEXIM jest w stanie obsłużyć wiele projektów związanych z drukiem 3D i nie tylko!

axexim druk 3d

Tytuł oryginału: Additive Manufacturing of Combustion Chamber Flame Tubes

Źródło: Farsoon Technologies, http://en.farsoon.com/hthk_detail/productId=96.html
Artykuł Sponsorowany / Awexim.pl

Czytany 249 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 15 wrzesień 2020 13:06

Skomentuj

Twój komentarz zostanie opublikowany po akceptacji administratora. Zasady publikacji komentarzy pod publikacjami znajdziesz pod linkiem: https://aviation24.pl/polityka-prywatnosci

Redakcja poleca

Cze 25, 2020
W związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie katastrofy lotu PIA PK8303 w Karaczi, w którym uczestniczyło 99 osób, w tym 8 członków załogi, ...
Cze 24, 2020
Należąca do sił Włoskich Sił Powietrznych (AMI) baza w Aviano była świadkiem historycznego wydarzenia. Po raz pierwszy wykonano w niej tzw. marsz ...
Cze 22, 2020
Wczoraj doszło do kolejnej interwencji funkcjonariuszy Grupy Interwencji Specjalnych z Placówki Straży Granicznej Warszawa-Okęcie na pokładzie ...
Cze 20, 2020
Dwa amerykańskie bombowce strategiczne B-2 Spirit z 509. Skrzydła Bombowego USAF, spotkały się 18 czerwca za kołem podbiegunowym z norweskimi ...
Cze 18, 2020
Amerykański Bell jest gotowy, aby dostarczyć Polsce nowoczesne rozwiązania śmigłowcowe dostosowane do Kruka, Perkoza i Kondora, uwzględniając ...
Cze 12, 2020
Sześć polskich i sześć zagranicznych podmiotów zgłosiło się, aby przedstawić Siłom Zbrojnym RP propozycje wielozadaniowego śmigłowca wsparcia. Wojsko ...
Lut 19, 2020
Dokładnie 101 lat temu 19 lutego 1919 roku, została wprowadzona do użytku polska odznaka pilota, popularnie nazywana „Gapą”. Odznakę zaprojektował ...
Lut 24, 2020
Od jutra, 25 lutego 2020 r. w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie będzie dostępna nowa atrakcja – symulator myśliwca MiG-29, wypożyczony przez ...
Mar 05, 2020
Sezon pikników i pokazów lotniczych zbliża się wielkimi krokami. Postanowiliśmy więc tak jak w zeszłym roku zebrać wszystkie daty, potrzebne linki i ...

Najczęściej czytane

Cze 01, 2020
Agenci celni Hong Kongu odkryli 217 kilogramów kokainy ukrytej w silniku odrzutowym. To prawdopodobnie pierwszy w historii przemyt narkotyków, gdzie ...
Maj 30, 2020
Amerykańskie Siły Marynarki Wojennej na rejon Europy i Afryki poinformowały, że 26 maja dwa samoloty Su-35 należące do sił powietrznych Federacji ...
Maj 29, 2020
Jak podkreśla Dowódca 2 SLT gen. bryg. pil. Ireneusz Nowak, realizowana przez Amerykanów operacja Bomber Task Force to obejmująca bardzo długi ...
Maj 18, 2020
W dniu wczorajszym krótko po starcie z lotniska Kamloops samolot Canadair Tutor CT-114, należący do Królewskich Kanadyskich Sił Powietrznych i ...
Maj 22, 2020
W poniedziałek późnym wieczorem podczas podejścia do lądowania, około 7 km od lotniska w Łasku, ktoś próbował oślepić pilota laserem. Na szczęście ...
Maj 15, 2020
Na pokładzie samolotu C-130E Hercules z 33. Bazy Lotnictwa Transportowego do Polski przyleciał Humber, historyczny pojazd z czasów II wojny ...
Kwi 13, 2020
Dzisiaj dotarła do nas bardzo smutna wiadomość. Zmarł Jerzy Główczewski, pilot Dywizjonu 308 z czasów II Wojny Światowej, uznany architekt, autor ...
Mar 23, 2020
Dotarliśmy do bardzo ciekawych archiwalnych zdjęć z grupy fb "Śmigłowce polskie", które dotyczą testów śmigłowca "Sokół" na terenie dawnego ZSRR. ...
Kwi 03, 2020
Linie Emirates otrzymały zezwolenia na przewóz pasażerów na wybranych trasach. Od poniedziałku, 6 kwietnia, pierwsze loty wystartują z Dubaju do ...
Mar 26, 2020
26 marca 2020 r.,  pod auspicjami Ministerstwa Infrastruktury, przedstawiciele służb i instytucji państwowych dyskutowali jak włączyć nowe ...
Mar 27, 2020
"Naszym priorytetem od początku epidemii COVID-19 było bezpieczeństwo i zdrowie wszystkich naszych pracowników." - pisze w swoim komunikacie dział ...
Kwi 08, 2020
Antonow An-225, największy transportowy samolot świata, przywiezie do Polski niezbędne środki do walki z koronawirusem. Na wypełnionym po brzegi ...

Nasze wywiady

Wrz 10, 2020
Na początku września odwiedziliśmy Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, gdzie mieliśmy okazję porozmawiać z Panem Dyrektorem Pawłem Pawłowskim. Pan ...
Lis 28, 2018
Był październik 1980 roku, kiedy dyrekcja zakładów PZL Świdnik zgodziła się na udział śmigłowca Mi-2 SP-SAP w zachodniej produkcji "Tylko dla twoich ...
Paź 14, 2018
Za nami już 9. edycja słynnej Nocy w Instytucie Lotnictwa. Ponieważ w tym roku przypada 100-Lecie Lotnictwa Polskiego oraz 100-Lecie Niepodległości ...
Wrz 06, 2018
Małgorzata Nowotnik i Marian Nowotnik to lotnicze małżeństwo, które jest znane w całej Polsce. Pani Małgorzata była stewardesa PLL LOT, jedna z ...
Lip 16, 2018
Jako patron medialny Air Show w Radomiu mamy zaszczyt pokazać, jako jedni z pierwszych, oficjalny spot Międzynarodowych Pokazów Lotniczych w Radomiu. ...
Kwi 23, 2018
Postanowiliśmy to sprawdzić składając wizytę z symulatorze Boeinga 737-800, który znajduje się w warszawskim AirPoint. Teoretycznie wszystko wygląda ...
Lut 04, 2018
Wczoraj w Hotelu Aiport Okęcie odbyła się impreza Open Day Cumulusy 2017. Organizatorzy Krzysztof Sondej i Maciej Stroiński wraz z gościem specjalnym ...
Paź 11, 2017
Siedemnastoletnia Maja Kuczyńska w krótkim czasie zachwyciła świat swoim tańcem w tunelu aerodynamicznym, popularyzując i zwracając uwagę na nową, ...
Wrz 12, 2017
W sobotę 9 września ekipa portalu Aviation24.pl odwiedziła urocze miasteczko Kazimierz nad Wisłą. Jednak nie udaliśmy się tam tylko w celach ...

Kalendarium Wikipedii

Dzisiaj jest: 26 Września 2020    |    Wydarzyło się: 1941- Krótko po starcie z lotniska w Smoleńsku rozbił się samolot z pierwszym składem Grupy Inicjatywnej PPR, która miała zostać przerzucona do Polski. W katastrofie zginął Jan Turlejski, a ranni zostali Jakub Aleksandrowicz, Czesław Skoniecki i Roman Śliwa. 1967 – Wielka Brytania, Francja i RFN zawarły w Londynie umowę o wspólnej produkcji samolotów Airbus. 1969 - 74 osoby (w tym drużyna piłkarska The Strongest La Paz) zginęły w katastrofie boliwijskiego samolotu Douglas DC-6 pod La Paz. 1980 - Dokonano oblotu chińskiego samolotu pasażerskiego Shanghai Y-10. 1981 – Dokonano oblotu Boeinga 767. 1983 - Nieudana próba wystrzelenia statku kosmicznego Sojuz T-10-1 z kosmodromu w Bajkonurze. Po eksplozji rakiety nośnej podczas startu dwuosobowa załoga została uratowana przy pomocy rakiety ewakuacyjnej. 1992 – Pod Lagos w Nigerii rozbił się samolot wojskowy Lockheed C-130 Hercules; zginęło 158 żołnierzy. 2008 – Szwajcarski pilot Yves Rossy przeleciał nad kanałem La Manche na skrzydle odrzutowym własnej konstrukcji.

Lotnicza książka

Mar 17, 2020
"Czy pracę pilota można przedstawić w sposób lekki, zrozumiały i dowcipny? Okazuje się, że TAK. Kapitan Dariusz Kulik robi to z prawdziwym znawstwem, ...
Lut 22, 2020
Nakładem kuźnicy techniki aeronautycznej i kompozytowej „Draco” ukazało się drugie (poprawione i uzupełnione) wydanie książki autorstwa Michała ...
Lut 19, 2020
Nakładem kuźnicy techniki aeronautycznej i kompozytowej „Draco” ukazała się książka autorstwa Michała Imiołka, pt. „W stronę dronów czyli kilka słów ...
Paź 26, 2019
Jeśli ktoś wciąż czuje niedosyt po hucznych, lipcowych obchodach 50. rocznicy lądowania człowieka na Księżycu, może go zaspokoić sięgając po ...
Wrz 05, 2019
Tak pisze o swojej książce autor, Stanisław Śmist" - "Prawdy, mity i opowiadania przedstawione w niniejszej książce, zostały zapisane przeze mnie już ...
Sie 09, 2019
Wspólny cel, współzawodnictwo i duże zaplecze finansowe - to kluczowe elementy sukcesu w eksploracji kosmosu. Po lądowaniu na Księżycu na wiele lat ...
Cze 22, 2019
Tylko dwunastu ludzi stąpało po powierzchni Księżyca. Jest ich wśród nas coraz mniej. Wypowiedzi tych, którzy pozostali jeszcze przy życiu, zebrał ...
Gru 27, 2018
Zbliża się koniec roku w którym obchodzimy 100-rocznicę Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Obchodziliśmy w tym roku co najmniej setkę różnych ...
Lis 14, 2018
Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie zaprasza na oblot książki pt. "Dotykając nieba. Śpiewnik pieśni i piosenek lotniczych", w czwartek 6 grudnia 2018 ...

Nasze Video

Sie 25, 2019
Równo rok temu mieliśmy przyjemność uczestniczyć w treningach oraz samych pokazach lotniczych zorganizowanych w ramach Air Show Radom 2018. Ponieważ ...
Maj 19, 2019
W ramach Nocy Muzeów, 100-lecia Eskadry Kościuszkowskiej, 90-lecia lotu atlantyckiego Ludwika Idzikowskiego i 30-lecia MiGa-29, Niebo bez Granic ...
Gru 16, 2018
Lotniczy Dom Kultury Skocznia Warszawa w ramach projektu "Niebo bez granic" w roku 100-lecia Niepodległości Polski i 100-lecia Biało-Czerwonej ...
Sie 15, 2018
Dzisiaj na warszawskim niebie zobaczyliśmy: śmigłowce Mi-2 , W-3W/W-3WA Sokół, Mi-14 i Mi-2, Mi-8 i W-3 Sokół, Mi-17, Mi-24 oraz Mi-2. Samoloty ...
Mar 23, 2018
Dzisiaj dokładnie o godzinie 8:55 czasu lokalnego na warszawskim Okęciu wylądował nowy nabytek LOT-u Dreamliner B787-9. Przyleciał wprost z Everett, ...
Maj 17, 2017
Od jutra rusza sprzedaż biletów na musical "Piloci", a już dziś możecie zobaczyć co działo się podczas konferencji prasowej tego oszałamiającego ...
Top