Armia udzieliła GA-ASI wielu zamówień w zakresie aktualizacji awioniki, łącz i oprogramowania Gray Eagle ER w celu usprawnienia możliwości operacyjnych BSP w rejonach występowania zagrożeń. Inicjatywa modernizacyjna obejmuje koncepcję otwartej architektury statku powietrznego, która obsługuje oprogramowanie rządowe, a przy tym oferuje zwiększoną niezależność wymaganą do obsługi skalowalnego interfejsu sterowania (SCI) i szybkiej integracji czujników dalekiego zasięgu. Usprawnienia te pozwolą na realizację planu armii amerykańskiej w zakresie operacji wielowymiarowych (Multi-Domain Operations, MDO).
„Armia inwestuje w system Gray Eagle, ponieważ uzyskuje zwrot z inwestycji w postaci ogromnej poprawy osiągów” – powiedział David R. Alexander, prezes GA-ASI. „GE-ER dostarcza armii amerykańskiej BSP, które dostosowują się do zmieniających się warunków zagrożeń i potrzeb misji z niezrównaną niezawodnością”.
GA-ASI rozstrzygnął ostatnio otwarty konkurs na modernizację łączy danych na platformie. Założenia konkursu na najlepsze w swojej klasie łącze danych obejmowały modułową architekturę z obsługą rządowych interfejsów, zmniejszone rozmiary, wagę i zużycie energii, przy jednoczesnym zwiększeniu niezawodności, łatwości konserwacji i rozszerzalności do przyszłych wymogów MDO. Wśród wybranych producentów znalazły się firmy: L3Harris Technologies, Airbus, Hughes Network Systems, LLC i Ramona Research, Inc. Zmodernizowane łącze danych nie tylko oferuje zwiększone możliwości, ale także wiąże się z obniżeniem kosztów względem obecnego rozwiązania.
Firma General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI), będąca jednostką stowarzyszoną General Atomics, to czołowy projektant i producent sprawdzonych i niezawodnych systemów dla zdalnie sterowanych statków powietrznych (RPA), radarów oraz układów elektrooptycznych i powiązanych z nimi technologii wojskowych, w tym urządzeń z serii Predator® i wielofunkcyjnych radarów Lynx®. Mając na swoim koncie łącznie 6 mln godzin w powietrzu, samoloty oferowane przez GA-ASI zapewniają zdolność operacyjną i wytrzymałość w oparciu o zintegrowane czujniki i technologie łączności niezbędne do realizacji długich lotów oraz nadzorowania sytuacji i szybkiego reagowania. Firma zajmuje się także produkcją różnego rodzaju naziemnych stacji sterowania (GCS) i oprogramowania do sterowania pracą czujników oraz analizy obrazu, a także oferuje szkolenia i materiały dla pilotów oraz opracowuje anteny zbudowane z metamateriałów.
Źródło: General Atomics Aeronautical Systems, Inc / Centrum Prasowe PAP