Aircalin zamówiły A330neo w konfiguracji trzyklasowej z 291 fotelami pasażerskimi, tj. o 25 więcej w porównaniu z mniejszym modelem A330-200. W tym zestawieniu na pokładzie znajduje się 26 foteli kasy biznes, 244 fotele klasy ekonomicznej oraz – po raz pierwszy - 21 foteli klasy ekonomicznej premium.
Nowe samoloty pozwolą zwiększyć liczbę wożonych pasażerów oraz zapewnią bezpośrednie połączenia między wyspiarskim terytorium zamorskim Francji na Oceanie Spokojnym oraz portami lotniczymi w Japonii, Australii i wyspiarskimi państwami na Pacyfiku, pozwalając jednocześnie zmniejszyć o 25% zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera (w porównaniu z samolotami rywali należących do poprzedniej generacji maszyn). Ponadto zapewnią podróżującym na ich pokładach najnowszy standard wyposażenia kabinowego. Trasy, na których będą latały A330-900, ze względu na ich znaczenie dla turystyki i relacji biznesowych, mają wyjątkowe znaczenie dla gospodarki Nowej Kaledonii.
A330 neo to maszyna zupełnie nowej generacji, skonstruowana na bazie sprawdzonego szerokokadłubowego modelu A330, z wykorzystaniem technologii wdrożonych w samolotach A350XWB. Napędzana nowymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, pozwala operatorom obniżyć aż o 25% zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera w porównaniu z konkurencyjnymi maszynami poprzednich generacji. Jest wyposażona w kabinę Airbus Airspace, oferującą pasażerom unikalne doświadczenia i komfort lotu, dzięki najnowszej generacji systemom rozrywki oraz łączności a także przestrzeni osobistej.
Źródło: Airbus