Jutro, 24 listopada odbędzie się dziewiczy lot A350-1000, największej wersji samolotu z rodziny A350, zabierającej na pokład 360 pasażerów.

Jutro, 24 listopada odbędzie się dziewiczy lot A350-1000, największej wersji  samolotu z rodziny A350, zabierającej na pokład 360 pasażerów.A350 XWB to nowa rodzina szerokokadłubowych samolotów średnich rozmiarów, która kształtować będzie standardy wydajności w zakresie lotów na średnich i dalekich dystansach, pokonując wyzwania związane z niepewnymi cenami paliwa, spełniając rosnące oczekiwania pasażerów i odpowiadając na potrzeby środowiska naturalnego.


Korzyści z jednej rodziny samolotów

Rodzina A350 XWB oferuje prawdziwie długodystansowy zasięg: do 15 580 km, i jest dostępna w różnych rozmiarach dopasowanych do wymogów linii lotniczych związanych z przepustowością tras. Gwarantuje to optymalny potencjał generowania przychodów, ale także ogranicza koszty, ponieważ piloci mogą latać na samolotach A350 XWB, posiadając ten sam certyfikat, co dodatkowo zwiększa zyski linii lotniczych. Oprócz tego, że piloci mogą obsługiwać wszystkie wersje samolotów z rodziny A350 XWB, Airbus zdobył ostatnio pozwolenie władz lotniczych na wprowadzenie wspólnych uprawnień (Common Type Rating - CTR) dla pilotów cieszącej się powodzeniem rodziny samolotów A330. Pozwolenie to zmniejszy czas niezbędny do przeszkolenia pilotów linii lotniczych o 65 procent – do ośmiu dni – w porównaniu ze standardowym kursem wymaganym do przejścia na inny model samolotu, a także ułatwi stworzenie jednej puli pilotów latających zarówno na A330, jak i na A350, co zwiększy elastyczność linii lotniczych.

Wygodna, wydajna kabina, o 12,7 cm szersza od kabiny 787

Rodzinę samolotów A350 XWB wyróżnia bardzo cicha i niezwykle wygodna kabina, która w przekroju od oparcia do oparcia mierzy 5,58 m i oferuje szerokie 18-cm siedzenia zgodnie z najwyższymi standardami w zakresie wygody. Aby zapewnić pasażerom jeszcze większy komfort, A350 XWB jest o 12,7 cm szerszy niż Boeing 787, a ponieważ może pomieścić do 35 miejsc więcej, oferuje on potencjalną możliwość wzrostu przychodów o 10% lub więcej.

Pasażerowie odczują także komfort dzięki większej ilości miejsca na wysokości głowy, szerszym oknom panoramicznym oraz bardziej pojemnym schowkom bagażowym. Załoga będzie mogła odpocząć w wyjątkowo komfortowym przedziale dla załogi umiejscowionym w czole samolotu poza kabinami generującymi przychody.

Koszty operacyjne i zużycie paliwa niższe o 25%

Rodzina samolotów A350 XWB to przykład wykorzystania najnowszych osiągnięć z dziedziny aerodynamiki, projektowania oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych, przynosząc 25-procentowy wzrost wydajności zużycia paliwa w porównaniu do Boeinga 777.

Lekki płatowiec A350 XWB składa się w ponad 70% z zaawansowanych technologicznie materiałów, w tym w 53% z materiałów kompozytowych, a także tytanu i nowoczesnych stopów aluminium. Innowacyjna i całkowicie nowa koncepcja kadłuba, oparta na tworzywach sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (Carbon Fibre Reinforced Plastic, CFRP) przynosi dodatkowe oszczędności w postaci niższego spalania paliwa oraz wymaga mniej serwisowania. A350 XWB korzysta z głębokiej, specjalistycznej wiedzy, jaką dysponuje Airbus w zakresie stosowania materiałów kompozytowych w samolotach.

Niezawodne, najnowocześniejsze systemy pomagają także ograniczyć koszty konserwacji. W połączeniu z niezwykle efektywnym spalaniem paliwa zmniejsza to koszt przelotu pasażera na kilometr o 25% w porównaniu do Boeinga 777. Dalszą redukcję kosztów uzyskuje się dzięki zastosowaniu podobnych silników, systemów i części zamiennych w obrębie całej rodziny A350 XWB.

Certyfikat ETOPS „powyżej 180 minut” dla najefektywniejszych tras dalekodystansowych

A350 XWB zdobył również ostatnio certyfikat dla operacji ETOPS (Extended-range Twin engine aircraft Operations) „powyżej 180 minut”. To znaczące osiągnięcie oznacza, że A350 jest pierwszym nowym typem samolotu, który otrzymał tak wysoki certyfikat ETOPS jeszcze przed wejściem do służby. Ponadto oznacza to, że operatorzy czerpać będą korzyści z najwydajniejszych, najbardziej niezawodnych i bezpośrednich połączeń długodystansowych spośród wszystkich samolotów dwusilnikowych. Certyfikat obejmuje operacje ETOPS 180 minut w specyfikacji podstawowej oraz operacje ETOPS 300 minut i ETOPS 370 minut w zależności od indywidualnego wyboru operatora. Ta ostatnia opcja zwiększa czas przelotu do najbliższego lotniska zapasowego o rekordowe 4 630 km, co odpowiada maksymalnemu czasowi ETOPS dla A380 wynoszącemu około 370 minut.

Zrównoważony rozwój transportu lotniczego

Firma Airbus dostrzega potrzebę zrównoważonego rozwoju transportu lotniczego. Na wydajności, będącej charakterystyczną cechą rodziny samolotów A350 XWB, skorzysta środowisko naturalne. Nowej generacji silniki Rolls-Royce Trent XWB oraz najnowsze rozwiązania aerodynamiczne pozwolą zredukować emisje gazów cieplarnianych znacznie poniżej obecnych i oczekiwanych w przyszłości regulacji. Emisja dwutlenku węgla na jednego pasażera będzie nawet o 25% niższa niż w przypadku obecnie eksploatowanych samolotów z tej kategorii, zaś poziom hałasu zewnętrznego będzie aż o 16 EPNdB (efektywnie słyszalnych decybeli) poniżej wymogów rozdziału 4 ICAO. Airbus prognozuje, że w ciągu najbliższych 20 lat na rynku wystąpi zapotrzebowanie na 7 250 nowych, szerokokadłubowych samolotów pasażerskich i towarowych.

Transmisja dotycząca lotu 24 listopada będzie dostępna pod poniższymi linkami:

Start samolotu: Twitter https://twitter.com/airbus
Lądowanie : - https://facebook.com/airbus

Źródło informacji: Airbus

Redakcja poleca

Lut 07, 2019
JAK samolot można odbudować? ... Odpowiedź jest prosta: trzeba się ...
Lut 11, 2019
Drogowy transport pasażerskich samolotów zawsze zwraca uwagę. W ...
Lut 11, 2019
Pierwszy pasażer posiadacza licencji PPL(a) to zawsze wielkie ...
Lut 08, 2019
Główną rolę w filmie, który wszedł właśnie na ekrany największych ...
Lis 28, 2018
Był październik 1980 roku, kiedy dyrekcja zakładów PZL Świdnik ...
Wrz 06, 2018
Małgorzata Nowotnik i Marian Nowotnik to lotnicze małżeństwo, które ...
Maj 23, 2018
21 maja br. Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych nawiązała ...
Kwi 19, 2018
Na ukończeniu jest właśnie malowanie nowego hełmofonu dla por. pilota ...
Kwi 18, 2018
Piotr Rejmer i Tomasz Białoszewski z lotniczego portalu filmowego ...

Najczęściej czytane

Mar 04, 2019
Jak podają największe polskie media min. RMF24.pl w rejonie ...
Lut 27, 2019
12 lutego wykonujący lot nad terytorium Republiki Czeskiej samolot ...
Lut 28, 2019
Bezpieczeństwo było, jest i będzie dla nas priorytetem. Przed chwilą ...
Mar 01, 2019
Na początek rozbudowy Państwowe Porty Lotnicze najpewniej wyburzą ...
Sty 29, 2019
Dwa nowe samoloty LET Aircraft Industries typu L 410 UVP E-20 trafią ...
Sty 27, 2019
Gdy por. Krzysztof Miko, pilot 7 Dywizjonu Lotniczego, został ciężko ...
Sty 29, 2019
Ludzie porzucają psy w lesie, albo samochody na parkingach, ale ...
Sty 24, 2019
Boeing z powodzeniem ukończył pierwszy testowy prototyp ...
Sty 25, 2019
23 stycznia br. do malborskiej Bazy wrócił z Bydgoszczy Mig-29 o ...
Sty 11, 2019
Siły Powietrzne Francji poinformowały o śmierci pilotów, którzy byli ...
Sty 10, 2019
We wtorek, 9 grudnia, w wieku 65 lat zmarła pilotka szybowcowa Iwona ...
Sty 04, 2019
Trzynaście lat mija od czasu kiedy poleciałem na pierwszą polską ...

Nasze wywiady

Lis 28, 2018
Był październik 1980 roku, kiedy dyrekcja zakładów PZL Świdnik ...
Paź 14, 2018
Za nami już 9. edycja słynnej Nocy w Instytucie Lotnictwa. Ponieważ w ...
Wrz 06, 2018
Małgorzata Nowotnik i Marian Nowotnik to lotnicze małżeństwo, które ...
Lip 16, 2018
Jako patron medialny Air Show w Radomiu mamy zaszczyt pokazać, jako ...
Kwi 23, 2018
Postanowiliśmy to sprawdzić składając wizytę z symulatorze Boeinga ...
Lut 04, 2018
Wczoraj w Hotelu Aiport Okęcie odbyła się impreza Open Day Cumulusy ...
Paź 11, 2017
Siedemnastoletnia Maja Kuczyńska w krótkim czasie zachwyciła świat ...
Wrz 12, 2017
W sobotę 9 września ekipa portalu Aviation24.pl odwiedziła urocze ...
Wrz 05, 2017
W imieniu firmy Eurofighter Jagdflugzeug GmbH i jej firm ...

Kalendarium Wikipedii

Dzisiaj jest: 23 Marca 2019    |    Wydarzyło się: 1943 – Na Islandii otwarto zbudowany przez armię amerykańską Port lotniczy Keflavík. 2009 - Katastrofa lotnicza w Butte: samolot Pilatus PC-12 rozbił się na terenie cmentarza w Butte w Montanie; zginęło 14 osób. 2009 - Katastrofa lotu FedEx Express 80: dwóch pilotów samolotu transportowego zginęło podczas podchodzenia do lądowania w porcie lotniczym Narita pod Tokio.

Lotnicza książka

Gru 27, 2018
Zbliża się koniec roku w którym obchodzimy 100-rocznicę Odzyskania ...
Lis 14, 2018
Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie zaprasza na oblot książki pt. ...
Lis 03, 2018
Wiedza o tym, że zaatakowana 1 września 1939 roku Rzeczpospolita ...
Sie 22, 2018
Pasjonująca historia polskich pilotów, których odwaga i męstwo ...
Cze 08, 2018
Książka, która zdaniem Mariusza Szczygła warta jest złamania siódmego ...
Cze 06, 2018
Karaś, Junak, Iskra, Bies, wreszcie i Orlik. Pasjonaci aeronautyki ...
Mar 17, 2018
Zastanawialiście się kiedyś, jaki zapach ma przestrzeń kosmiczna? A ...
Mar 01, 2018
Kilka miesięcy temu nakładem poznańskiego wydawnictwa DYGRESJE ...
Lut 19, 2018
Był rok 1982. Od czterech lat byłem pracownikiem ZRLiLK. Ten akurat ...

Nasze Video

Gru 16, 2018
Lotniczy Dom Kultury Skocznia Warszawa w ramach projektu "Niebo bez ...
Sie 15, 2018
Dzisiaj na warszawskim niebie zobaczyliśmy: śmigłowce Mi-2 , ...
Mar 23, 2018
Dzisiaj dokładnie o godzinie 8:55 czasu lokalnego na warszawskim ...
Sie 15, 2017
W tym roku postanowiliśmy zmienić miejscówkę i nakręcić przelot ...
Maj 19, 2017
Pod koniec kwietnia dzieci z jednej z warszawskich szkół podstawowych ...
Maj 17, 2017
Od jutra rusza sprzedaż biletów na musical "Piloci", a już dziś ...
Top