fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Kadr z filmu reklamowego "The Aviators" - Źródło: na podstawie materiału osadzonego w publikacji: FB / Xfinity
Kadr z filmu reklamowego "The Aviators" - Źródło: na podstawie materiału osadzonego w publikacji: FB / Xfinity

Film reklamowy “The Aviators” to poruszająca historia o grupie weteranów lotnictwa, którzy dzięki nowej technologii przesyłania danych opartych na światłowodzie i 5G oraz okularom VR mogą ponownie doświadczyć magii latania. Ten 3-minutowy film reklamowy amerykańskiego dostawcy usług cyfrowych dla domów i firm - Xfinity, został wyreżyserowany przez laureatkę Oscara, Kathryn Bigelow.

W filmie przedstawiono prawdziwych weteranów wojny w Wietnamie, którzy po raz pierwszy spotkali się na zjeździe po 16 latach. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, mogli oni ponownie doświadczyć latania na myśliwcach A-4 Skyhawk. W rzeczywistości jednak latali różnymi samolotami, ale dla celów filmowych scenariusz został oparty na bazie jednego samolotu.

Główne role w filmie “The Aviators” zagrali prawdziwi weterani wojny w Wietnamie (w filmie reklamowym występuje 5 osób, 4 z nich to prawdziwi lotnicy-weterani, a piąta osoba jest prawdopodobnie dodatkowym aktorem):

  • Komandor Pilot (w stanie spoczynku) Jack “Razor” Gillett
  • Major Pilot (w stanie spoczynku) Elester “Hollywood” Latham
  • Porucznik Pilot (w stanie spoczynku) Jim “Zeke” Lloyd
  • Porucznik Pilot (w stanie spoczynku) Bill “Offender” Moir

Wszyscy oni byli członkami eskadry “Gunslingers” na pokładzie USS Saratoga CV-60.

W filmie kluczowym momentem jest, gdy dziadek dostaje prezent od swojej wnuczki. Z tajemniczego pudełka wyciąga okulary VR i zadaje pytanie dziewczynce: - "Co to jest?". Wnuczka odpowiada: - "Twoje skrzydła!". Choć wielu osobom ta reklama może się wydawać zbyt patetyczna i przesycona efektami komputerowymi, to jednak wzrusza i niesie za sobą głębsze przesłanie.

Inspiracją do stworzenia filmu była historia dwóch synów Jima Elliotta, dyrektora kreatywnego agencji reklamowej Goodby Silverstein & Partners, którzy pokazali swojemu 90-letniemu dziadkowi, weteranowi sił powietrznych, jak ponownie latać dzięki VR4.

Film podkreśla status Xfinity jako jednego z czołowych pracodawców dla weteranów w USA, zatrudniając ponad 21 000 weteranów i członków Gwardii Narodowej oraz służb od 2015 roku.

A tak twórcy filmu reklamowego opowiadają o samej produkcji i uczestnikach:

Źródło informacji: youtube.com, today.com, musebycl.io, adweek.com, shootonline.com, lbbonline.com, corporate.comcast.com, itunes.theaviators.tv / Redag. aviation24.pl

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User