Generalna Dyrekcja ds. Uzbrojenia (DGA) zamówiła pod koniec 2023 r. w imieniu francuskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych 42 nowe śmigłowce H145, których dostawy mają się rozpocząć w 2024 r. 36 spośród tych 42 maszyn jest przeznaczonych dla służby ratowniczej i reagowania w sytuacjach kryzysowych, Sécurité Civile, natomiast policja (Gendarmerie Nationale) otrzyma sześć wiropłatów. Kontrakt uwzględnia opcję na zakup kolejnych 22 egzemplarzy H145 dla żandarmerii oraz szereg rozwiązań w zakresie wsparcia i serwisu, od szkoleń po części zamienne, a także kompletny pakiet początkowego wsparcia wdrożenia nowych maszyn.
„Od dawna współpracujemy z Gendarmerie Nationale i Sécurité Civile i bardzo się cieszę, że zapiszemy kolejny rozdział w naszej wspólnej historii”, powiedział Bruno Even, prezesAirbus Helicopters. „H145 dowiodły już swej wartości, wykonując w szeregach Sécurité Civile wiele misji ratowniczych w trudnym środowisku francuskich Alp. Śmigłowce te użytkują służby policyjne na całym świecie. Do rąk żandarmów trafi najnowocześniejszy śmigłowiec wyposażony w najnowsze dostępne systemy pokładowe” – wyjaśnił.
Sécurité Civile wykorzystuje cztery pięciołopatowe H145, zamówione w latach 2020 i 2021. 36 nowych H145 będzie stopniowo zastępować 33 maszyny EC145 obecnie eksploatowane w ratownictwie i lotniczym transporcie medycznym na terenie Francji. Sześć H145 zainicjuje modernizację lotnictwa Gendarmerie Nationale, składającego się z maszyn Ecureuil, EC135 i EC145. Zamówione dla francuskich policjantów wiropłaty otrzymają system elektrooptyczny i komputer misji, pozwalające wykonywać najbardziej wymagające zadania organów ścigania.
Certyfikowana przez Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) w czerwcu 2020 r. nowa wersja najlepiej sprzedającego się lekkiego, dwusilnikowego śmigłowca Airbusa - H145 - otrzymała nowy, pięciołopatowy wirnik, który pozwolił zwiększyć udźwig o 150 kg, zapewniając jednocześnie nowy poziom komfortu lotu i prostoty użytkowania. Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowy system sterowania zespołem napędowym (FADEC) i pakiet cyfrowej awioniki Helionix. Posiada skuteczny, 4-osiowy autopilot, zwiększającego bezpieczeństwo i zmniejszający obciążenie pilota pracą w kabinie. H145 jest najcichszym wiropłatem w swojej klasie. Obecnie na całym świecie lata 1675 maszyn z rodziny H145, które spędziły w powietrzu łącznie już ponad 7,6 miliona godzin.
Źródło informacji: Airbus Helicopters