fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Śmigłowiec H135 w barwach Bristow - Grafika: Airbus Helicopters
Śmigłowiec H135 w barwach Bristow - Grafika: Airbus Helicopters

Podczas tegorocznych targów HAI Heli-Expo Airbus Helicopters i Bristow Group ogłosiły zawarcie umowy ramowej na maksymalnie piętnaście śmigłowców H135 (pięć maszyn w zamówieniu wiążącym plus 10 maszyn w opcji). Dostawę pierwszego śmigłowca zaplanowano na październik 2024 roku.

„Dziękuję Bristow Group za ponowny wybór wiropłatów Airbusa. Nasze firmy współpracują od lat i cieszę się, że mogę otworzyć nowy rozdział w tej współpracy”, powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters. „H135 w służbie klientów na całym świecie udowodnił, że doskonale nadaje się do zadań morskich, zwłaszcza dzięki zestawowi awioniki Helionix, który zmniejsza obciążenie pilota pracą i zwiększa bezpieczeństwo lotów”.

„Wieloletnia współpraca z Airbusem, w połączeniu z naszym bogatym doświadczeniem w obsłudze H135 od 2006 r., pozwoli maksymalnie wykorzystać wyjątkowe osiągi i niezawodność śmigłowca”, powiedział Stu Stavley, dyrektor operacyjny ds. usług energetyki morskiej w Bristow Group. „H135 udowodnił, że jest bardzo efektywnym wiropłatem, zarówno w misjach morskich, jak i lądowych”.

Bristow Group Inc. to wiodący światowy dostawca usług lotnictwa śmigłowcowego. Świadczy je przede wszystkim licznej grupie przedsiębiorstw zajmujących się morską energetyką i podmiotom rządowym. Usługi Bristow obejmują transport personelu i medyczny, zadania SAR, transport samolotowy, zastosowanie systemów bezzałogowych i usługi śmigłowcowe ad hoc. Bristow użytkuje już 10 maszyn z rodziny H135.

Lekki, dwusilnikowy Airbus H135 wykorzystuje najbardziej zaawansowane dostępne technologie, w tym zestaw awioniki Helionix firmy Airbus Helicopters, który oprócz 4-osiowego autopilota wyróżnia innowacyjny układ kokpitu, zwiększający świadomość sytuacyjną załogi. Kokpit z trzema dużymi wyświetlaczami elektronicznymi jest kompatybilny z goglami noktowizyjnymi i zawiera wskaźnik First Limit Indicator, wskazujący pilotowi w jednym miejscu odpowiednie dane dotyczące pracy zespołu napędowego.

Źródło informacji: Airbus Helicopters

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User