fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Samoloty Airbus - Starlux / Foto: Airbus
Samoloty Airbus - Starlux / Foto: Airbus

Tajwańskie linie STARLUX złożyły wiążące zamówienie na pięć nowych frachtowców A350F i trzy kolejne szerokokadłubowce pasażerskie A330neo. Umowę podpisali podczas Singapore Airshow KW Chang, prezes STARLUX Airlines i Christian Scherer, dyrektor generalny działu samolotów komercyjnych w Airbusie.

„STARLUX Airlines od początku istnienia rozwijają przewozy cargo, wykorzystując strategiczne zalety położenia Tajwanu”, powiedział Glenn Chai, dyrektor generalny linii. „Dzięki właśnie złożonemu zamówieniu STARLUX stanie się pierwszym tajwańskim użytkownikiem szerokokadłubowego frachtowca nowej generacji A350F. W dobie zmian klimatycznych A350F odznacza się niezrównaną oszczędnością pod względem zużycia paliwa, emisji CO2 i ekonomii eksploatacji. Nie tylko spełnia wymagania klientów dotyczące redukcji emisji CO2, ale także jest zgodny z planem STARLUX ESG, zakładającym osiągnięcie zerowej emisji do 2050 r. Natomiast trzy nowe A330neo wzmocnią przewagę naszej floty i zapewnią większą elastyczność w planowaniu operacji pasażerskich”.

STARLUX Airlines korzystają wyłącznie z odrzutowców Airbusa: A350-900, A330neo i A321neo. A350F będą eksploatowane przez STARLUX Cargo na niektórych z najbardziej ruchliwych tras cargo na świecie.

Opracowywany właśnie wariant towarowy A350 będzie przewozić ładunek o masie do 111 ton i latać na odległość do 8700 km przy znacznie niższych kosztach niż jakikolwiek inny dostępny obecnie frachtowiec. A350F umożliwi STARLUX Cargo obsługę wszystkich rynków transportu ciężkiego na świecie. Napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent-XWB97, samolot zapewni zmniejszenie zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych nawet o 40% w porównaniu ze starszym modelem 747F i będzie o co najmniej 20% bardziej rentowny niż jego konkurent. A350F otrzyma największe w branży cargo drzwi ładunkowe na głównym pokładzie, a długość kadłuba i jego pojemność zoptymalizowano pod kątem załadunku standardowych palet i kontenerów lotniczych. Ponad 70% płatowca wykonano z zaawansowanych materiałów, dzięki czemu masa startowa frachtowca jest o 46 ton mniejsza w porównaniu z konkurentami. A350F to także jedyny samolot towarowy, który całkowicie spełni zaostrzone normy emisji CO₂ ICAO, które wejdą w życie w 2027 r.

Źródło informacji: Airbus , redag. aviation24.pl

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User