fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

T-7A Red Hawk podczas kolejnych testów - Foto: Boeing
T-7A Red Hawk podczas kolejnych testów - Foto: Boeing

T-7A Red Hawk przeszedł ostatnio kolejne ważne testy. Ekipa przygotowująca ten samolot szkolno-treningowy dla Sił Powietrznych USA, osiągnęła kolejne kamienie milowe.

Samolot T-7A APT-3, jeden z pięciu samolotów inżynieryjnych i produkcyjnych, przeszedł rygorystyczne testy w bazie Sił Powietrznych Eglin, wytrzymując temperatury od -32°C do 43°C. Test ten oceniał wydajność systemu samolotu, w tym napęd, hydrauliczny, paliwowy, elektryczny, kontrolę środowiska i ogólne działanie w ekstremalnych warunkach środowiskowych.

Został również wykonany test systemu ewakuacji: Boeing i Siły Powietrzne przeprowadziły dynamiczny test prowadnic w lutym w bazie Sił Powietrznych Holloman w Nowym Meksyku. Test skupiał się na ulepszeniach w konstrukcji fotela wyrzutowego Collins Aerospace, firmy RTX, ACES 5 i systemu pęknięcia osłony Pacific Scientific EMC, aby zmniejszyć ryzyko obrażeń. Podczas testu zespół zastosował zmienną synchronizację, aby spowolnić fotel wyrzucany, używając spadochronu hamującego i badał wzorce systemu pęknięcia osłony. Zespół teraz przygotowuje się do przeprowadzenia kolejnej rundy testów rozwojowych.

Boeing zakończył również rozwój nowego oprogramowania do sterowania lotem, a od tego czasu samolot wykonał ponad 10 lotów, osiągając kąt natarcia 25 stopni. Dodatkowo, podczas trzech z tych lotów pokazano zdolność samolotu do precyzyjnego sterowania podczas dużego kąta natarcia, co jest kluczową zdolnością do szkolenia pilotów. Wprowadzenie orpogramowania otwiera drogę dla Sił Powietrznych do rozpoczęcia testów dużego kąta natarcia i odporności na przeciągnięcie w bazie Sił Powietrznych Edwards.

“T-7A Red Hawk ma szansę zrewolucjonizować szkolenie pilotów, dostarczając większe bezpieczeństwo, wydajność i adaptacyjność, a ukończenie tych trzech kamieni milowych pokazuje znaczny postęp w rozwoju programu” - powiedziała Evelyn Moore, wiceprezes i menedżer programu T-7. - “Będziemy kontynuować testy lotów i kolejną rundę testów systemu ewakuacji przez cały ten rok i do 2025 roku.”

Podczas gdy T-7A Red Hawk nadal robi postępy w testach i zakończeniu lotów, Boeing buduje również nową linię produkcyjną dla początkowej podstawowej produkcji (LRIP) T-7A. Firma planuje zmontować pierwsze części kadłuba - przednie i tylne w połowie roku, a dostawcy już rozpoczęli rozwijanie innych części do produkcji.

Źródło informacji: Boeing / Redag. aviation24.pl

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User