fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Niemiecki Eurofighter podczas ćwiczeń Arctic Defender - Foto: Julia Lebens, Siły Powietrzne USA
Niemiecki Eurofighter podczas ćwiczeń Arctic Defender - Foto: Julia Lebens, Siły Powietrzne USA

Ponad 80 samolotów alianckich i ponad 500 członków personelu alianckiego bierze obecnie udział w dowodzonych przez Niemcy ćwiczeniach polowych Arctic Defender, które odbywają się od 8 do 17 lipca.

Tegoroczny Arctic Defender to ćwiczenia terenowe, w których piloci z Sił Powietrznych Kanady, Francji, Hiszpanii, USA i Niemiec ćwiczą operacje wojenne na Alasce, prezentując silną transatlantycką jedność wśród sojuszników. Wymagające środowisko Alaski zapewnia idealne możliwości szkoleniowe, zwłaszcza w zakresie zaawansowanych manewrów powietrznych i operacji tankowania w powietrzu.

„Ćwiczenia Arctic Defender 2024 są pierwszymi z pięciu indywidualnych ćwiczeń podczas naszego rozmieszczenia Pacific Skies” — powiedział szef niemieckich sił powietrznych, generał porucznik Ingo Gerhartz. - „Wykorzystujemy doskonałe warunki tutaj na Alasce, aby realistycznie ćwiczyć scenariusz NATO Article 5 z naszymi załogami samolotów odrzutowych i całym zespołem. Razem ze Stanami Zjednoczonymi i Kanadyjczykami, te ćwiczenia zapewniają nam wszystko, czego potrzebujemy, aby jeszcze bardziej zwiększyć nasze zdolności operacyjne”.

Samoloty biorące udział w ćwiczeniu obejmują samoloty myśliwskie, samoloty transportowe i śmigłowce. Szkolenie oferuje uczestniczącym krajom wyjątkową okazję do przeszkolenia załóg tankowców i myśliwców w planowaniu i wykonywaniu misji w ramach realistycznych i międzynarodowych ram. Artic Defender jest demonstracją zaangażowania Sojuszu w zbiorową obronę.

Szkolenie Arctic Defender obejmuje zarówno indywidualne umiejętności, jak i złożone, wspólne działania na dużą skalę w przestrzeni powietrznej o powierzchni prawie 199 500 kilometrów kwadratowych w Joint Pacific-Alaska Range Complex, który jest największym poligonem szkoleniowym na świecie. Szkolenie w tej przestrzeni powietrznej zapewnia załodze lotniczej, personelowi obsługi i pomocniczemu szkolenie w zakresie utrzymania dużych sił rozmieszczonych w celu zwiększenia naszych możliwości obrony wspólnych interesów, odstraszania agresji i przeciwdziałania naruszeń wobec terytorium aliantów.

„Ćwiczenia takie jak Arctic Defender to tylko jeden ze sposobów, w jaki możemy zintegrować się z naszymi sojusznikami, aby dzielić się taktyką, technikami i procedurami w realistycznym, symulowanym środowisku walki” — powiedział pułkownik USA Kevin Jamieson, dowódca 3. Skrzydła, stacjonujący w bazie Joint Base Elmendorf-Richardson i gospodarz ćwiczenia. - „W miarę jak będziemy kontynuować szkolenie i działania na Pacyfiku, USA oraz nasi sojusznicy i partnerzy rozwiążą wspólne wyzwania, polegając na swoich mocnych stronach, aby wspólnie rozwijać siłę powietrzną — razem powstrzymamy agresję”.

Ponadto, po raz pierwszy dla Europejskiego Dowództwa Transportu Lotniczego (EATC), przeprowadzi europejskie szkolenie w zakresie tankowania w powietrzu poza Europą we współpracy z Arctic Defender. Po miesiącach rygorystycznych przygotowań flota samolotów do tankowania w powietrzu EATC podjęła pierwszą misję tankowania w powietrzu podczas ćwiczeń Artic Defender. Obecność jednostki jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym przeprowadzenie ćwiczeń.

„Doświadczenie współpracy z sojusznikami NATO… ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o operacje w czasach kryzysu” — powiedział dowódca EATC, francuski generał dywizji Franck Mollard. - „Nie mogę się doczekać tej premierowej edycji na Alasce z pięcioma tankowcami z Francji, Wielonarodowej Jednostki MRTT (MMU) i Kanady” — dodał generał Mollard. - „Zorganizowanie szkolenia w odległości ponad 7000 kilometrów od naszej siedziby w Eindhoven było wyzwaniem dla mojego zespołu. Wykonali świetną robotę, również dzięki wielkiemu wsparciu naszego gospodarza, Sił Powietrznych USA” — podsumował.

MMU obsługuje osiem samolotów Airbus A330 (MRTT) z lotniska w Eindhoven w Holandii, które zapewniają kluczowe możliwości tankowania w powietrzu podczas operacji, ćwiczeń i szkoleń aliantów.

„Samolot A330 MRTT został zaprojektowany z myślą o wszechstronności i wydajności w tankowaniu w powietrzu, co czyni go cennym atutem w tym ćwiczeniu” — powiedział niemiecki major Vincent Meyer, dowódca oddziału MMU. - „Samolot tankujący jest w stanie tankować szeroką gamę samolotów. Zapewnia to bezproblemową integrację i wsparcie dla różnych typów myśliwców biorących udział w Arctic Defender” — dodał. Dwa samoloty A330 MRTT należące do MMU będą wykonywać trzy do czterech misji tankowania w powietrzu dziennie podczas ćwiczeń, zapewniając ciągły sukces szkoleniowy zaangażowanych w to samolotów myśliwskich.

Źródło informacji: Biuro ds. Publicznych Dowództwa Sił Powietrznych Sojuszników, na podstawie informacji z Europejskiego Dowództwa Transportu Lotniczego, Sił Powietrznych USA, Wielonarodowej Jednostki MRTT / redag. aviation24.pl

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User