fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Silnik Trent XWB - Foto: Rolls-Royce
Silnik Trent XWB - Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce poinformował, że linie lotnicze IndiGo złożyły zamówienie na 60 silników Trent XWB-84. To pierwsza w historii umowa Rolls-Royce’a z tą wiodącą indyjską linią lotniczą.

W ramach umowy stan techniczny i konserwacja silników będą objęte kompleksową usługą Rolls-Royce TotalCare.

Oferując loty do ponad 110 krajowych i międzynarodowych miejsc docelowych, IndiGo przewiozło w 2023 roku 100 milionów pasażerów i jest jedną z najszybciej rozwijających się linii lotniczych na świecie. Nowe zamówienie będzie stanowić podstawę planów ekspansji linii lotniczej, w szczególności jej rosnącego zasięgu na trasach międzynarodowych.

Ewen McDonald, dyrektor ds. obsługi klienta w firmie Rolls-Royce plc, powiedziała: - "To znaczące zamówienie od IndiGo na nasze silniki Trent XWB-84 to wielkie zwycięstwo dla Rolls-Royce’a. Potwierdza to pozycję Trenta XWB jako przyszłościowego silnika wybieranego przez operatorów linii lotniczych.Indie są ważnym rynkiem dla Rolls-Royce’a. Przyszłość zapowiada się ekscytująco, ze znaczącym rozwojem infrastruktury i dalszym rozwojem podróży lotniczych." - i dodała: - "Jesteśmy wdzięczni IndiGo za obdarzenie nas zaufaniem i nie możemy się doczekać współpracy z nimi w tej podróży. Razem dotrzemy do większej liczby miejsc docelowych, obsłużymy więcej klientów i wykorzystamy możliwości tego ekscytującego rynku”.

Koncern ocenia, że jako najbardziej wydajny duży silnik lotniczy na świecie, zaawansowany technologicznie Trent XWB, montowany w Derby w Wielkiej Brytanii, jest również dobrze przygotowany, aby pomóc IndiGo w przyspieszeniu realizacji działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dzięki 15% przewadze zużycia paliwa w porównaniu z silnikami Trent pierwszej generacji, Trent XWB zużywa mniej paliwa i oferuje wiodące osiągi i poziomy hałasu. Obecnie posiada również certyfikat dopuszczający do działania na mieszance paliwa lotniczego składającej się w 50% ze zrównoważonego rozwoju (SAF) i udowodniono, że będzie kompatybilny z paliwami w 100% SAF w przyszłości.

Źródło informacji: Rolls-Royce

No comments

Leave your comment

In reply to Some User