Do grudnia 2020 krakowscy muzealnicy oraz renowatorzy ze spółki Feniks Reco zrealizowali dwa etapy prac. Pierwszy polegał na odblokowaniu skorodowanych blokad luków i wzierników eksploatacyjnych i serwisowych oraz odblokowaniu mechanizmów wysuwania klap i elementów zawiasowych powierzchni sterowych, jak również na wymontowaniu klap, lotek, powierzchni sterowych oraz pokryw podwozia. Została również otwarta owiewka kabiny pilota.
W ramach drugiego etapu został wykonany kapitalny remont podwozia samolotu. Pierwszym krokiem było rozmontowane elementów podwozia samolotu i usunięcie korozji oraz zanieczyszczeń. Następnie poddano renowacji siłowniki mechanizmów składania podwozia oraz oczyszczono i polakierowano wnęki podwozia, elementy instalacji i pokryw. Dokonano również przeglądu układu jezdnego i hamulcowego, które zostały następnie zabezpieczone. Wymienione zostało również ogumienie podwozia głównego. Zakończenie całości prac zaplanowane jest na koniec 2021 r. Wtedy odrestaurowany samolot ma zostać udostępniony zwiedzającym.
W ramach prac przy MiG-19PM prowadzone są kompleksowe zabiegi konserwatorskie i restauratorskie niezbędne do zachowania i odnowienia zabytkowej substancji tego szczególnego samolotu. MiG-19 PM jest jednym z symboli konfrontacji czasu Zimnej Wojny a zarazem jednym z trzech zachowanych w Polsce samolotów tego typu. Ogólny stan zachowania był zły i wymagał natychmiastowej oraz kompleksowej interwencji konserwatorskiej z powodu uszkodzeń strukturalnych i powierzchniowych. Konieczne okazało się również uzupełnienie substancji ogólnej eksponatu. MiG-19PM pozostawał w zbiorach Muzeum Lotnictwa Polskiego w oryginalnym stanie zachowania.
Źródło informacji: Muzeum Lotnictwa Polskiego