Wydrukuj tę stronę
wtorek, 29 grudzień 2020 12:57

Pierwsze M-345 dostarczone Włoskim Siłom Powietrznym. To również przyszły samolot dla „Frecce Tricolori”.

Napisane przez Redakcja
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Leonardo dostarczył pierwsze dwa samoloty szkolno-treningowe M-345 Włoskim Siłom Powietrznym. Leonardo dostarczył pierwsze dwa samoloty szkolno-treningowe M-345 Włoskim Siłom Powietrznym. Foto: Leonardo

Leonardo dostarczył pierwsze dwa samoloty szkolno-treningowe M-345 Włoskim Siłom Powietrznym, które do tej pory zamówiły 18 sztuk z opcją na kolejne 27.

Nowy typ samolotu, oznaczony przez włoskie siły powietrzne jako T-345A, będzie stopniowo zastępował 137 samolotów MB-339, które były używane od 1982 roku.

Marco Zoff, dyrektor zarządzający Leonardo Aircraft, powiedział: „Opierając się na naszym dziedzictwie i doświadczeniu w zakresie szkolnych samolotów odrzutowych, M-345 pozwoli naszym klientom osiągnąć znaczną poprawę efektywności szkolenia przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych. Ta pierwsza dostawa do Włoskich Sił Powietrznych jest kamieniem milowym, wynikiem długoletniego i produktywnego zespołu ściśle współpracującego z operatorem ”.

Nowy M-345, zaprojektowany tak, aby spełniał podstawowe i średnio-zaawansowane wymagania szkoleniowe, będzie uzupełnieniem eksploatowanego samolotu M-346, który jest używany do zaawansowanego szkolenia pilotów.

Zintegrowany system szkoleniowy Leonardo, opracowany wokół platformy M-345, jest przykładem technologicznego przywództwa firmy w szkoleniu pilotów do pilotowania samolotów obecnej i przyszłej generacji. System korzysta z doświadczenia i technologii opracowanej dla M-346, która obejmuje funkcję „Live Virtual Constructive”. Dzięki temu statki powietrzne, które wykonują misje szkoleniowe na żywo, mogą włączać symulowane elementy „przyjaciela” lub „wroga” do scenariuszy, umożliwiając pilotowi wystawienie się na pełen zakres możliwych sytuacji operacyjnych.

M-345 to samolot o wysokich osiągach, który umożliwia pilotowi przejście od podstawowego samolotu szkolnego do myśliwców najnowszej generacji. Nabycie nowego samolotu przez Włoskie Siły Powietrzne jest ważnym krokiem naprzód w modernizacji ich floty, ponieważ M-345 zastępuje MB-339A w drugiej i trzeciej fazie szkolenia pilotów wojskowych.

M-345 został również wybrany jako nowy samolot zespołu akrobatycznego włoskich sił powietrznych „Frecce Tricolori”.

m345 leonardoM-345 Leonardo

Co wiemy o M-345? Nowy M-345 HET (High Efficiency Trainer) skraca czas potrzebny siłom powietrznym na szkolenie pilotów. Daje również pilotom możliwość latania samolotem, który ma wyższą charakterystykę wydajności niż inne podstawowe / zaawansowane samoloty szkoleniowe, które są obecnie używane na całym świecie. Osiągi M-345 pozwalają mu wykonywać najbardziej wymagające typy misji, które można znaleźć w programie szkoleniowym, zapewniając wysokiej jakości szkolenie przy znacznie niższych kosztach. Architektura kokpitu M-345 jest taka sama jak w myśliwcach. Samolot jest również w stanie pełnić role operacyjne z możliwością manewrowania z dużą prędkością nawet na dużych wysokościach, nowoczesnym systemom awioniki, dużej ładowności i wydajności. M-345 został zaprojektowany z myślą o długim okresie eksploatacji i dwupoziomowym podejściu do konserwacji, co eliminuje potrzebę kosztownych remontów generalnych. System kondycji i monitorowania użytkowania samolotu (HUMS) również przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Zaawansowany pokładowy symulator szkoleniowy zapewnia szereg korzyści. Na przykład piloci M-345 są w stanie planować manewry przed szkoleniem na żywo, co pozwala na większą efektywność podczas lotu. Praktykanci mogą również latać w szyku z innymi pilotami w powietrzu oraz z osobami szkolącymi się na ziemi na symulatorach, korzystając z łącza danych w czasie rzeczywistym. Stacja planowania i podsumowania misji (MPDS) samolotu umożliwia praktykantom analizę misji, które właśnie wykonali. Silnik M-345 to turbowentylatorowy Williams FJ44-4M-34 zoptymalizowany do zastosowań wojskowych i akrobacyjnych. Kokpit oparty jest na sterowaniu HOTAS (Hands On Throttle-And-Stick) i posiada szklany kokpit z ekranem dotykowym MFD (Multi-Function Display). Wyświetlacz przezierny samolotu jest odzwierciedlony na czwartym ekranie na tylnym fotelu.

Źródło informacji: Leonardo

Czytany 754 razy

Artykuły powiązane